Welke maat bit & dekje?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joellaakiss

Welke maat bit & dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-17 21:04

Hallo bokkers,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Mijn moeders paard heeft momenteel een dubbel gebroken watertrens 14 cm in maar deze is iets aan de krappe kant. Nou zijn we laatst naar de EJ geweest en een 14,5 cm opgehaald alleen deze is veel te klein.
Heeft iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Tevens past het paard (dresuur) dekjes maat Full niet ze zijn allemaal aan de korte kant (onderkant). Heeft iemand een idee of en waar er extra grote dekjes te koop zijn?

Groetjes

Janique29

Re: Welke maat bit & dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:34

Ik heb zelf ook het probleem dat dekjes te kort zijn :( Heb jij toevallig ook een Passier Grand Gilbert extra? Tot nu toe heb ik één dekje van BR gevonden die mooi zit en heb vaak met die van Passier in mijn handen gestaan, alleen die zijn zo duur. Die lijken vaak wel langer dan anderen, dus misschien dat ze wel binnen jouw budget passen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:39

De bitten zou je even op moeten meten. Het kan natuurlijk nooit dat een maat 14,5 kleiner is dan maat 14,0. Mogelijk heeft er een verkeerd kaartje aan het bit gehangen.
Qua dekjes weet ik dat Euro-Star erg groot valt. Heb je die al eens geprobeerd?

joellaakiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 18:37

Op dit paard hebben we een Kieffer Lech DL liggen, weet je zo welk model dekje van BR?. De dekjes van Passier heb ik nog nooit bekeken. Ik zal ze volgende keer eens vergelijken.

Janique29 schreef:
Ik heb zelf ook het probleem dat dekjes te kort zijn :( Heb jij toevallig ook een Passier Grand Gilbert extra? Tot nu toe heb ik één dekje van BR gevonden die mooi zit en heb vaak met die van Passier in mijn handen gestaan, alleen die zijn zo duur. Die lijken vaak wel langer dan anderen, dus misschien dat ze wel binnen jouw budget passen.

joellaakiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-17 18:43

Bit hebben we al opgemeten en vergeleken met de andere, het enige verschil is: dat het bit van 14cm 18 mm is en de 14,5 cm 16 mm.
Nee de Euro-Star dekjes heb ik nog niet bekeken, die zal ik volgende keer gaan vergelijken. Dankje voor de tip "

HorseTopShop schreef:
De bitten zou je even op moeten meten. Het kan natuurlijk nooit dat een maat 14,5 kleiner is dan maat 14,0. Mogelijk heeft er een verkeerd kaartje aan het bit gehangen.
Qua dekjes weet ik dat Euro-Star erg groot valt. Heb je die al eens geprobeerd?

Meggie019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:55

Ik heb de tandarts naar het bit van mijn pony laten kijken. Hij meette de mond van mijn pony en mijn huidige bit, duurde 1 minuutje. Dat is een optie als de tandarts binnenkort weer moet komen. Over de dekjes heb ik geen tip ik heb precies het tegenover gestelde de meeste zijn te lang

Janique29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:05

Nee sorry, ik zou echt niet meer weten welk model het is. Heb hem 5 jaar geleden uit een restanten partij gekocht. Ben toen zelf ook nog wanhopig op zoek gegaan naar dezelfde of in andere kleuren, maar heb hem nooit meer kunnen vinden :(

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:17

joellaakiss schreef:
Tevens past het paard (dresuur) dekjes maat Full niet ze zijn allemaal aan de korte kant (onderkant). Heeft iemand een idee of en waar er extra grote dekjes te koop zijn?

Bij Kramer hebben ze dressuur dekjes die mooi lang vallen, daarnaast zijn de dekjes van LeMieux ook langer dan die van andere merken. Kramer is wat betreft prijs ook niet erg duur.

Les causes ne sont que des conséquences d'autres causes

keeyzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:58

Je zou de eskadron cotton eens kunnen proberen. Fijne dekjes en staan er om bekend dat ze groot uitvallen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:56

Kramer heeft ook wat meer keus in grotere bitmaten.

Ties 3/6/2015 <3

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:11

Echt groot vallen de pads van Rambo. Die zijn tweedehands nog wel eens te vinden.
Ik heb onder mijn Passier GG vaak Eurostar dekjes, dat gaat ook prima. Net als Eskadron.
Goedkope dekjes zoals die van BR zijn onder mijn zadel ook altijd te kort.

Xsofjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 10:54

ik zag pas een dekje hangen die erg groot was. Volgens mij was het de nieuwe collectie van Horka

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie