Wintec endurance/Thorowgood T4 Cob bij pijnlijke knieën

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tinker_sally

Wintec endurance/Thorowgood T4 Cob bij pijnlijke knieën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-17 12:44

Voor mijn tinker had ik een wintec 2000 vzh zadel. Was op zich niet een verkeerd zadel de keren dat ik er op gereden heb.
Een vriendin van me rijdt mijn paard meer dan ik, omdat ik nogal een angstige ruiter ben.
Hiervoor had ik een wintec isabell werth dressuurzadel, hierbij kreeg ik last van hele zere knieën die gewoon op slot leken te gaan. Bij de 2000 had ik na 20 km pas last daarvan, dus een stuk beter om uit te houden.
Beide zadels hadden dezelfde verende stijgbeugels eraan hangen.
Heb ook nog 4 maanden een westernzadel gehad maar ook hier de zere knieën en de haflinger die ik voor mijn paardje reed had een echt topmerk westernzadel en ook daar last van de knieën.

Nu is de wintec 2000 afgekeurd door een zadelpasser. De boom is gescheurd, er zijn nog wat dingen bijna doormidden en hij lag bij de schoft sowieso niet goed.
Ik mocht even proefrijden op een thorowgood t4 cob. Zat lekker en naar mijn idee steviger dan de wintec.

Uiteindelijk wil ik weer een zadel terug kopen voor mijn tinker maar dan eentje met een stevige zit.
Nu lijken mij de wintec endurance en de thorowgood t4 cob wel wat. Maar beide zijn niet goedkoop en ben bang dat ik weer eindig met een zadel waar ik na een driekwartier niet meer weet hoe ik mijn benen moet houden van de zere knieën.

Van beide zadels lees ik goede ervaringen maar zijn er ook mensen die deze zadels hebben in combinatie met pijnlijke knieën na lange ritten?

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Naath86

Re: Wintec endurance/Thorowgood T4 Cob bij pijnlijke knieën

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:48

Ik heb heel toevallig ook een Thorowgood T4 vorig jaar aangeschaft.

Ik heb ook hele slechte knieën en sinds ik dit zadel heb, heb ik echt nooit meer last van zere knieën! Heb nog wel van die flexibele beugels erbij aangeschaft, dat schijnt ook nog bete te zijn!

Creekman's Chica met mijn superpony tussen de paarden!!
>> B +11 !! >> L1 +10!! >> L2 +26!! >> M1 +15!! >> M2 +13 !! Z1 +1!!! Endurance >> + 12! >> 91 goedgekeurde kilometers!

[ITP] Mijn knappe pony als fotomodel!
Mam, ik mis je..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie