Mijn leren naamloze westernzadel had ik de mogelijkheid met riempjes de fenders gedraaid op te steken zodat ze beetje naar buiten gingen steken en je dus je voet er gemakkelijker inkreeg. Ik heb geen foto van dat zadel en al jaren geleden verkocht. Nu vroeg ik mij af of dit met meerdere zadels kan want ik heb een kennisje en die is met hulpmiddelen proberen de beugels beetje gedraaid te krijgen.. Snapt iemand wat ik bedoel en evt foto van? Waarschijnlijk Google ik al heel de avond verkeerd want vind er niks over terug, hopelijk weet iemand hier dit
Er zijn verschillende hulpmiddelen te koop, zoals een tussenstuk dat je tussen de fender en de beugel steekt dat de beugel echt 90 graden draait. Wil je dat niet? Dan kun je je zadel inderdaad met een bezemsteel door de beugels weghangen. Het liefst idd invetten oid zodat het leer in die stand 'opdroogt'.
Inderdaad, zo heeft ze het nu gedaan maar ik kon de fenders gedraaid opsteken en met een aparte gesp vastzetten, zal wel uniek zijn geweest dan?
Koper
Geplaatst: 17-04-17 19:09
Je kunt inderdaad de riemen op een bepaalde manier vastmaken zodat de beugel gedraaid blijft hangen maar ik weet niet meer precies hoe dat ook weer ging. Misschien dat een mod je topic even kan verplaatsen naar de Tack Room, daar is vast iemand die je beter kan helpen.