Gezocht: bitloos hoofdstel voor de dressuur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flicka12

Gezocht: bitloos hoofdstel voor de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 09:54

Hoi allemaal!

Ik ben voor mijn haflingermerrie opzoek naar een bitloos hoofdstel waar we ook dressuur mee kunnen trainen. Ze is erg gevoelig in haar mond dus ik wil graag zoveel mogelijk afwisselen met bitloos :j Ik heb zelf een kaakgekruist hoofdstel van FRA maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over..

Ik ben zelf niet helemaal thuis in de bitloos hoofdstelllen, dus vandaar mijn vraag hier :D Welk bitloos hoofdstel gebruiken jullie/ zouden jullie aanraden om voornamelijk dressuur (M1) mee te rijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties :evaw:

MarliesV

Re: Gezocht: bitloos hoofdstel voor de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:00

[HAR] Vragen/ervaringen rondom bitloze optomingen

Hier staat veel informatie.

Bitloos verschilt echt per paard/combi wat werkt en wat niet.

Rijdt zelf met kaakgekruist, was een kwestie van omhangen en wegrijden. Terwijl anderen zweren bij site pull.

Start je officieel? Want vanaf een bepaalde klasse mag je toch niet bitloos? Of is het alleen voor de trainingen bedoeld?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:03

Bedankt voor de tip! Zal eens kijken :D

Rij inderdaad officieel, ook wel eens bitloos, je mag bitloos starten tot en met het M2 :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:06

De meeste paarden doen het erg goed op een sidepull

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:08

Maartje1990 schreef:
De meeste paarden doen het erg goed op een sidepull

Dan moet ik dat maar eens proberen :D Bedankt voor de tip!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:11

Opzich zou je het kunnen proberen/testen met je stalhalster. Moet alleen niet te los hanger maar dat kan je al een redelijk goed beeld geven

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:12

Wat dacht je van een Micklem? Als sidepull, kingekruist, kaakgekruist en met bit te gebruiken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:14

Rachel_x schreef:
Wat dacht je van een Micklem? Als sidepull, kingekruist, kaakgekruist en met bit te gebruiken.

Dat is wel een goed idee voor de TS, dan geef je 1x flink geld uit (ik vind ze prijzig) maar kan je wel als je verder als het M2 komt blijven starten met het hoofdstel.
Moet je het wel een mooi hoofdstel vinden, vind het persoonlijk veel te zwaar/lomp qua leer.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:18

Ik heb die van mij ook op sidepull. Ik rij geen wedstrijden meer, maar gaat om een 3-jarige KWPN en een fjord waar alle knoppen op zitten. Beiden liepen er zo mee weg.

Vind zelf de sidepull van HH er niet verkeerd uitzien. Heb zelf de fra pardoes omdat ik bruin moest hebben, maar vind de maatvoering erg vreemd en mooi is anders.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:24

MarliesV schreef:
Rachel_x schreef:

Dat is wel een goed idee voor de TS, dan geef je 1x flink geld uit (ik vind ze prijzig) maar kan je wel als je verder als het M2 komt blijven starten met het hoofdstel.
Moet je het wel een mooi hoofdstel vinden, vind het persoonlijk veel te zwaar/lomp qua leer.

Die heb ik inderdaad ook overwogen, en vind hem nieteens zo lelijk haha := Alleen wel duur inderdaad.

Nies_ schreef:
Ik heb die van mij ook op sidepull. Ik rij geen wedstrijden meer, maar gaat om een 3-jarige KWPN en een fjord waar alle knoppen op zitten. Beiden liepen er zo mee weg.

Vind zelf de sidepull van HH er niet verkeerd uitzien. Heb zelf de fra pardoes omdat ik bruin moest hebben, maar vind de maatvoering erg vreemd en mooi is anders.

Dat klinkt positief, ga eens een sidepull proberen :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:36

Hey, ik heb wel een paar hoofdstellen die je wel uit mag proberen :)
Mijn pony staat namelijk in tytjerk, dus ik kom eigenlijk iedere dag wel bij je in de buurt haha.

Ik heb een paar sidepulls, een kaptoom en een kaakgekruisd hoofdstel. Lijkt dat je wat? Dan kan ik wel eens langskomen met een paar hoofdstellen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-17 10:45

Runa schreef:
Hey, ik heb wel een paar hoofdstellen die je wel uit mag proberen :)
Mijn pony staat namelijk in tytjerk, dus ik kom eigenlijk iedere dag wel bij je in de buurt haha.

Ik heb een paar sidepulls, een kaptoom en een kaakgekruisd hoofdstel. Lijkt dat je wat? Dan kan ik wel eens langskomen met een paar hoofdstellen :)

Wat een super aanbod! Lijkt me heel erg leuk :D