Pagony slofteugel 4 cm breed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Pagony slofteugel 4 cm breed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 12:58

Dat is dus mijn vraag, het lijkt mij wel heel breed voor een slofteugel.

Ik heb Divoza gemaild over lengte en breedte en die kwamen met +/- 4 cm .

Er zijn vast wel bokkers die er eentje hebben en weten wat de breedte is (of het willen opmeten :D )

Ik moet het bestellen, divoza ligt niet naast de deur voor mij en winkels in de omgeving hebben alleen stoffen slofteugels welke ik niet kan gebruiken. Het word een onderdeel van mijn pony tuigje. Als na bestelling toch blijkt dat ze zo breed zijn moet het weer terug gestuurd. Is niet zo'n ramp, maar als ik zeker weet dat het smaller is ben ik veel blijer.

Mariett
Blogger

Re: Pagony slofteugel 4 cm breed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:01

Misschien gek, maar je zou ook om een foto kunnen vragen van hoe ze het gemeten hebben?
Dan kan jij precies zien of het klopt.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:01

Dat is inderdaad best breed. Ik vind 2,5-3cm ideaal en toch ook echt het maximum. Anders wordt het zo'n geknoei en heb je echt je handen vol, dan is verfijnd sturen en zacht zijn niet meer zo vanzelfsprekend. Mijn slof van HH is 3,5cm en lijkt mij echt al een joekel, moest hij dus effectief 4 cm zijn zou dat echt raar zijn haha! Dus ik betwijfel het een beetje, ben benieuwd naar iemand die hem kan opmeten thuis!

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 13:35

Ik denk zelf haast dat ze linker er rechter teugel naast elkaar gemeten hebben. Maar kan het mis hebben.
foto van opmeten hebben ze niet mee gestuurd, had ik al om gevraagd, krijg antwoord dat de foto op de site staat. Misschien snapte ze mijn verzoek niet.

Heleennn alle stoffen slofteugels zijn smaller dan 4 cm. En zelfs de duurdere leren zijn smaller.
Ik hoef ze niet in mijn handen erbij te houden, maar voor het doel aan mijn pony tuigje is het te breed. 3 cm kan nog net.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:46

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:47

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 13:48

Divoza heeft een handige FB helpdesk die dit voor je kan nakijken.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-17 10:58

Die van ooteman is mij weer een beetje veel te duur om te versnijden als ik eerlijk ben. Daarom vond ik die van pagony wel wat.

Divoza op FB, zal zo eens kijken en vragen daar, bedankt.

Het stomme is dat ik er eentje had, 1,5 jaar geleden weggedaan met het idee gebruik ik toch niet meer :\ Maar niet het tuigje kunnen vinden wat ik zocht en blijkt het dat ik hem toch nodig heb. Chips. Zal je altijd zien.