Wintec zadel en easy change inlages, help

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yessa

Wintec zadel en easy change inlages, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 09:46

Het zadel dat op mijn half pension paard ligt, zou voor beter te liggen wat hoger moeten geraken. (Door haar ouderdom begint haar rug wat in te zakken)
Ze hebben me aangeraden om vooraan in het zadel inlages te steken (aangezien het een Wintec is, zou alles aanpasbaar moeten zijn)
Maar ik vraag me af of dit bij alle wintec zadels gaat. Het gaat over een Wintec Isabell Werth dressuurzadel van 3j oud, heeft iemand enig idee of dit hier bij lukt? Op Divoza staat dat het alleen voor Wintec/Bates met Easy Change systeem is, maar weet niet hoe je ziet of het zadel dit systeem heeft.

Puur uit interesse en om te weten te komen of er nog kosten bijkomen (uiteraard zal het zadel nog gecheckt worden voor gebruik) als je deze front inlages gebruikt, moet er dan ook een bredere boom in?

Graag een antwoord op mijn vragen, dat alleen volstaat :) :)

Dapnik

Re: Wintec zadel en easy change inlages, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:28

Op de zadels die ik hier heb liggen staat Fit Solution ter hoogte van het verwisselbaar kopijzer in het kussenkanaal. Als ik het goed herinner stond dat eerst op het onderste zweetblad, maar dat weet ik niet zeker. Je kan ook het zadel aan de voorkant losmaken zoals je doet om het kopijzer te verwisselen, en dan kijken of er over de lengte van de kussens klittenband zit. Daar maak je het open om de inlages is te doen.

Als je het zadel wilt verhogen is een breder kopijzer niet nodig.