bruin tuig en zwarte laarzen/cap?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NoaHD

bruin tuig en zwarte laarzen/cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 21:37

Hoi bokkers! :D

Aangezien ik geen goed topic hierover kon vinden (heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen voorbeeldfoto's vinden) doe ik het maar even zo.

Helaas zijn mijn bruine chaps na een aantal jaar intensief gebruik helemaal op. Nu ben ik dus opzoek naar nieuwe laarzen, maar aangezien ik een hele dunne kuit heb en voor mijn lengte (166) lange benen heb, is een goede passende laars moeilijk te vinden. De kindermaten zitten qua kuit goed, maar veel te kort. Andersom is dat voor de volwassenmaten, daar is de lengte goed maar de kuit veel te groot.

Maar! Ik heb eindelijk goede laarzen gevonden die echt perfect passen! De EGO7
https://www.divoza.com/nl/ego7-aries-r-rijlaars

Alleen, deze laarzen zijn zwart en ik heb bruin tuig -O- Aangezien ik komende maanden/jaren geen nieuw zadel ga kopen blijft mijn tuig dus gewoon bruin. Maar ik weet dus niet of zwarte laarzen bij mijn bruine zadel gaan staan..

Dus mijn vraag is, wat vinden jullie van bruin tuig met zwarte laarzen/cap? Eventuele voorbeeldfoto's zouden ook heel erg helpen!

(foto's van mijn pony en mijn huidige harnachement staan in mijn profiel)
Laatst bijgewerkt door NoaHD op 28-03-17 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek

Re: bruin tuig en zwarte laarzen/cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

Ik heb altijd met bruin zadel en zwarte laarzen gereden, heeft nooit iemand erg gevonden, ook ikzelf niet.
Heb geen duidelijkere foto maar hier dus bruin tuig en zwarte laarzen. Voor de foto geen cap maar die was zwart met bruin haha, nu een bruine cap, zwarte laarzen en zwart tuig 8)7
Afbeelding

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:40

Ik denk dat het niet gek staat hoor!! Andersom zie je toch ook vaak en dan valt t vaak niet eens op!
Ik zou dan wel inderdaad je cap dezelfde kleur doen als je laarzen.
Ik heb geen voorbeeld foto maar ik zou t niet storend vinden in elk geval!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:41

Ik heb het dan andersom, zwart zadel en bruine laarzen (en nu nog een bruin hoofdstel), maar ik vind het juist wel leuk. Liever bruin met zwart dan bruin met een andere kleur bruin erbij.

Aaronsroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:42

Op jumping hier in België is het vaker de regel dan de uitzondering :)

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 21:45

Dan denk ik dat ik de laarzen toch maar ga halen morgen! :D Volgende maand (als ik mijn loon heb :o ) maar een nieuwe zwarte cap erbij halen en dan heb ik voorlopig wel weer genoeg gekocht :+ Dat ik dan zwarte laarzen en cap heb past ook weer mooier bij een zwart dressuur zadel (die ik over een paar maanden aan ga schaffen) dan bruine laarzen en cap. Bedankt iedereen!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:33

Persoonlijk vind ik het niets :o En ja ik heb ook een bruin zadel en hoofdstel en ja ook ik gebruik regelmatig mijn oude zwarte laarzen om mn goede bruine te beschermen maar toch vind ik het nog steeds geen porum :+

Ik zou als ik jou was kijken naar de De Niro Tricolore, vooral met dunne kuiten zit je daar wel goed ;) En die zijn wel in het bruin te leveren *\o/*

Afbeelding

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:42

In het springen zie je het enorm veel, maar persoonlijk vind ik het wel minder mooi dan alles in 1 kleur.

Deniro Tricolore zou je kunnen proberen inderdaad. Ik heb ze ook, zijn wel heel donkerbruin.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:43

Denk dat het heel erg aan de kleur bruin ligt.
Ik vind mijn zwarte laarzen en cap momenteel echt lelijk op mijn licht bruin/oranje springzadel. Heb momenteel wel al een bijpassende singel in het bruin. Maar mijn hoofdstel, borsttuig en laarzen moeten toch nog echt even in de juiste kleur komen. Twijfel nog of ik mijn laarzen niet ook donkerblauw laat worden. Dan wil ik ook een bruin tint of donkerblauwe/navy beschermers en een donkerblauwe/navy cap om het compleet te maken.

Foto voor het idee
Afbeelding

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:56

Kan prima toch! Ik heb tijden met zwarte laarzen gereden, laatst nog een keer moeten doen omdat mijn bruine laarzen nog in de maak zijn. Ik heb wel het voordeel dat mijn zadel al 2 kleuren bruin is dus het is toch al een kleurenpalet. En mijn airvest zal ook niet bruin gekocht worden, die kleur is zo enorm lelijk, dan liever zwart op een bruin zadel.
Voorbeeldje:

Afbeelding

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:08

Ik vind het wel goed kunnen. Persoonlijk vind ik verschillende tinten bruin echt geen pan.