ervaring gezocht met magnetische stijgbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

ervaring gezocht met magnetische stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 22:38

Ik had de zoekfunctie gebruikt, en vond alleen een oud topic uit 2011.
Graag zou ik ervaringen horen van mensen die gebruik maken van magnetische stijgbeugels.
Ik zou graag willen weten of het goed bevalt, hoe het werkt en bevestigd is, waar het aangeschaft is, en of je met meerdere rijlaarzen op dezelfde beugel kunt rijden. Bijvoorbeeld trainingslaarzen en wedstrijdlaarzen. Of het naar behoren werkt als je met je laarzen door de mest of modder gelopen bent. En hoelang zoiets gemiddeld mee gaat. Ik ben heel benieuwd!
Het zou voor mij erg interessant zijn, ben vandaag voor een classificatie keuring geweest en heb een dispensatie gekregen zodat ik mijn voet mag bevestigen aan de beugel rechts. Maar nu bleek ook dat magneetbeugels gewoon zijn toegestaan!

ievie

Re: ervaring gezocht met magnetische stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:46

Ik rijd sinds november met magneetbeugels. Je kunt er verschillende laarzen bij gebruiken, zolang ze maar voorzien zijn van speciale zolen. Mijn laarzen en zolen zijn van ontyte.

Ik gebruik ze wegens beperkte kracht en coördinatie in mijn linkerbeen. Voorheen zat ik met een elastiek vast, maar ik vond het vervelend dat ik altijd iemand nodig had om deze voor mij vast te maken. Ook ging het tijdens het rijden weleens los of schuiven.
Schuiven doet het nu soms nog wel (als ik te weinig druk op de beugels houd, of bij onverwachte beweging), maar altijd maar een klein beetje en makkelijk weer op te lossen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:51

Dit vind ik heel interessant.
Ik heb moeite met mijn rechter voet in de beugel te houden of te doen naar het opstappen.
Hoe sterk zijn de magneten, zijn er ook enkel blokjes van welke je in je beugels kan doen ik kan enkel pijnloos rijden met Bow balance beugels

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 22:56

De magneten zijn zeer sterk. Je trekt ze niet zomaar los. Voor zover ik weet zijn er geen losse beugelblokjes voor. Dan trek je ze met je laarzen er uit, lijkt me.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:02

OK bedankt voor je input klinkt als een idee voor mij, moet altijd met m'n hand m'n beugels aandoen of gelijk op de rem als ik m'n beugel kwijt ben.

Is ontyte het enige merk wat dit bied?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-17 23:15

ievie schreef:
Ik gebruik ze wegens beperkte kracht en coördinatie in mijn linkerbeen. Voorheen zat ik met een elastiek vast, maar ik vond het vervelend dat ik altijd iemand nodig had om deze voor mij vast te maken.

Dit is precies ook bij mij aan de hand, alleen dan rechts ;)

Klinkt heel positief! De magneten voor de zolen zijn dus ook los te koop? Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt? En waar je het gekocht hebt?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 23:22

De magneten zitten in de speciale stijgbeugels. Zolen kan je los kopen, hier zitten metalen plaatjes in.
Ik heb die van mij via Koole Ruitersport. https://www.kooleruitersport.nl/ontyte- ... 47981.html
Deze heb ik, in zwart.

@Seven, ik weet niet of er andere merken zijn.