Kent en Masters of Tekna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynt_K

Berichten: 179
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Almere

Kent en Masters of Tekna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 15:10

Beste Allemaal,

Ik ben opzoek naar een zadel die verstelbaar is voor mijn bijna 4 jarige ruin.
Ik heb dus zitten kijken naar kent en masters of Tekna, Wie heeft ervaring met deze zadel en raad hem wel of juist niet aan.

Of heb je een andere suggestie?

Groetjes Cynthia

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:18

Kent en masters over Tekna, sowieso omdat ik leer prettiger vind dan kunststof :j verder vind ik Kent en masters sowieso erg goede zadels. Het meest tevreden ben ik met Bates, die zitten echt heerlijk en vind de kwaliteit super, ik heb er nu een bruin en een zwart zadel van.

De caprilli:
Afbeelding

Cynt_K

Berichten: 179
Geregistreerd: 16-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 15:21

Eight schreef:
Kent en masters over Tekna, sowieso omdat ik leer prettiger vind dan kunststof :j verder vind ik Kent en masters sowieso erg goede zadels. Het meest tevreden ben ik met Bates, die zitten echt heerlijk en vind de kwaliteit super, ik heb er nu een bruin en een zwart zadel van.

De caprilli:
[ [url=m/FhF0gk.png]Afbeelding[/url] ]


Ook erg mooi zadel!!
En wauw... mooi nieuw dekje van eskadron :o :o
Mijne is nog onderweg hahah

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: Kent en Masters of Tekna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:27

Beide zadels lagen in stilstand goed op mijn paard. Maar in de K&M werd ik iets meer voorin gezet en liep mijn paard er niet fijn mee. Met de Tekna liep hij gelijk fijn.
Ik heb een Tekna Letek, hiervan is de bovenkant van leer. Ben er erg tevreden over.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: Kent en Masters of Tekna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:43

Verschil tussen leer en kunststof is niet het enige verschil... Het hangt gewoon heel erg van het model van je paard af en van de ruiter wat het fijnste is. Ik heb een kent en master, mijn (vorige) paard had geen absurd hoge, maar wel een lange schoft en daarna een vrij rechte rug. Volgens mijn zadelmaker lag daarom bij mij de k&m het beste. Maar dit hangt dus echt van de bouw van je paardje af. Het beste kan je gewoon een zadelmaker/passer vragen!

lieke_
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:44

Ik heb ook een tekna letek zadel (leer).Ik heb hem nu al een hele tijd en hij blijft echt super mooi dus ben er heel tevreden van!

Gewoon even kijken welke het best op je paard ligt!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 15:45

Ik heb hier hele goede ervaring met tekna. Was het enige zadel dat na lang zoeken goed lag op mijn pony.
Kent en Masters paste niet.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 16:10

Ik heb zelf de kent en masters s serie en ben ik dolgelukkig mee. Het ligt goed op mijn
moeilijke pony en ik kan er uren mee op pad zonder problemen. Of het beter/fijner is dan tekna weet ik niet. Ik wil zelf voor mijn andere pony in de toekomst graag een tekna dus lees wel even mee :P

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Re: Kent en Masters of Tekna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:51

Hier al 5 jaar een kent&masters op mn tinker. Gekocht toen ze 3 was en ondertussen al heel vaak aangepast. Zadel ziet er nog super uit, word intensief gebruikt.
Maar krijgt nu wel schuurvlekken onderaan.
Maar dat heeft waarschijnlijk te maken met hoe graag ik t schoon maak.

Ik ben er blij mee en mm paard ook zover ik kan beoordelen ( heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ze loopt er netjes mee en past goed)