'deuk' achter de schouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amiraanouk

'deuk' achter de schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 21:15

Hoi,

Bij mijn paard loopt het na de schouder wat naar binnen. Dus er zit een soort deuk achter de schouder. Kan dit door het zadel komen?

ninne1

Re: 'deuk' achter de schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:26

Ja dat kan komen als het zadel te smal is. Dus zal zeker een zadelmaker laten komen om het te laten controleren.

ellis2912

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:28

Heb je een foto? Ik denk dat jouw zadel een te smalle boom heeft idd.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:06

Dit komt hoogstwaarschijnlijk door je zadel. Het heeft ook een naam, nl spieratrofie. Mijn jonge merrie heeft dit ook en ik zit nu met haar in een medisch traject omdat ze binnen een paar weken niet meer te rijden was door een te smal en slecht passend zadel. Ik had veel vertrouwen in deze zadelmaker, hij wordt ook op veel forums aanbevolen als "top" maar voor mij was het flop... :(
2 fysiotherapeuten en 2 dierenartsen hebben bevestigd dat het probleem van haar ernstige spierpijn zeer waarschijnlijk het gevolg is van een slecht zadel, dus ik zou als de bliksem een goede zadelmaker erbij halen en je zadel na laten kijken.
Trouwens erg moeilijk om erachter te komen wie een goede zadelpasser is... er zou een keer een verzameltopic moeten komen met een top 10 van goede vakmensen of zo :Y)