Peesbeschermers en vlekken uit sjabrak schoon krijgen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nardxash

Peesbeschermers en vlekken uit sjabrak schoon krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:38

Hallo bokkers, sinds enkele weken hen ik een blauw sjabrak van de decathlon waar ik erg blij mee ben. Ik heb er pas 3x mee gereden en er zitten nu al vlekken in van het zand of iets anders geels hoe krijg ik dit eruit? Dan heb ik ook nog witte Peesbeschermers die onder het zand zitten hoe krijg ik die goed schoon? Alvast bedankt

fjordjes

Re: Peesbeschermers en vlekken uit sjabrak schoon krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:39

Ik vind vanish oxi action een ontzettend fijn middel om vlekker er mee uit te krijgen. Dat al geprobeerd?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:48

fjordjes schreef:
Ik vind vanish oxi action een ontzettend fijn middel om vlekker er mee uit te krijgen. Dat al geprobeerd?

Nee nog niet zal ik zeker gaan proberen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 16:49

In de wasmachine :P Beetje wasmiddel en een scheut schoonmaakazijn :)

Peesbeschermers kunnen in principe ook in de wasmachine, of je gooit ze in een emmer met wat soda, zijn ze ook zo weer geel. Witte beenbeschermers beter niet in de zon leggen, dan worden ze geel ;) Ook als je er te lang mest aan laat zitten :P

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-17 16:58

Janine1990 schreef:
In de wasmachine :P Beetje wasmiddel en een scheut schoonmaakazijn :)

Peesbeschermers kunnen in principe ook in de wasmachine, of je gooit ze in een emmer met wat soda, zijn ze ook zo weer geel. Witte beenbeschermers beter niet in de zon leggen, dan worden ze geel ;) Ook als je er te lang mest aan laat zitten :P

Dankjewel voor de tips ik ga hier zeker mee wat doen

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-17 11:45

Even een updste ik heb net mijn dekje schoongemaakt met schoonmaakazijn maar er zitten nog wel wat vlekken op. Ga hem daarna nog een keer met wasmiddel proberen en in laten weken. Peesjes zijn schoon _/-\o_

MarritRuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:18

Wat ik altijd doe is dat ik na het rijden alle haren en vieze troep van het sjabrakje af veeg, indien je het de volgende dag weer gaat gebruiken. Als het heel erg is zou ik het ook in de wasmachine doen met scheutje schoonmaakazijn en een beetje wasmiddel :) Ik heb zelf ook peesbeschermers (zwarte) en die was ik dan af en toe met een beetje zeep en een spons

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 21:33

MarritRuiter schreef:
Wat ik altijd doe is dat ik na het rijden alle haren en vieze troep van het sjabrakje af veeg, indien je het de volgende dag weer gaat gebruiken. Als het heel erg is zou ik het ook in de wasmachine doen met scheutje schoonmaakazijn en een beetje wasmiddel :) Ik heb zelf ook peesbeschermers (zwarte) en die was ik dan af en toe met een beetje zeep en een spons

Goede tip dit ga ik ook eens uitproberen. Dankjewel

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 13:54

kan ik groene zeep of Biotex gebruiken om mijn vlekken van mijn zadeldekje eruit te krijgen?
ik heb het nogmaals met azijn geprobeerd met azijn en de vlekken gaan er maar niet uit.
ook is het al diverse malen gewassen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 13:55

De vlekken in kwestie
Afbeelding

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:57

Is het wel een vieze vlek? Het lijkt er eerder op dat het uitgebeten is door chloor of zo.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:58

maar er zitten gele vlekken op je blauwe dekje? Heb je een foto ervan, want het lijkt alsof het een verkleuring is (bleekvlekken?). Dan krijg je dat er sowieso niet meer uit.

Biotex kan wel, maar wel die zonder bleek natuurlijk, anders verkleurt die sowieso. Groene zeep is wat dat betreft wel veiliger, of anders Vanish. En als dat niet meer helpt, dan weet ik het ook niet meer.

Edit: zie net je foto. lijkt inderdaad op bleekvlekken, die ga je er niet meer uit krijgen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:07

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:08

Rena100 schreef:
maar er zitten gele vlekken op je blauwe dekje? Heb je een foto ervan, want het lijkt alsof het een verkleuring is (bleekvlekken?). Dan krijg je dat er sowieso niet meer uit.

Biotex kan wel, maar wel die zonder bleek natuurlijk, anders verkleurt die sowieso. Groene zeep is wat dat betreft wel veiliger, of anders Vanish. En als dat niet meer helpt, dan weet ik het ook niet meer.

Edit: zie net je foto. lijkt inderdaad op bleekvlekken, die ga je er niet meer uit krijgen.

ik ben op het moment niet thuis en mijn dekjes leggen nu nog buiten te drogen vanaf zaterdag/zondag.
ik ga sowieso kijken voor groene zeep en als laatste optie Biotex maar ik heb het idee dat her er uit is maar nog wel inzit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:10

Maar die vlek zat er toch al voordat je met azijn en de vanish aan de slag ging?
Als het inderdaad een bleekvlek is doordat er ooit wat op is gekomen kun je gebruiken wat je wilt, maar dan is de verf echt aangetast en helpt helaas niets meer.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:32

bruintje123 schreef:
Maar die vlek zat er toch al voordat je met azijn en de vanish aan de slag ging?
Als het inderdaad een bleekvlek is doordat er ooit wat op is gekomen kun je gebruiken wat je wilt, maar dan is de verf echt aangetast en helpt helaas niets meer.

Ja die zat er al voordat ik met de azijn en vanish aan de slag ging. Oké bedankt voor het meedenken dan is het niet anders

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:34

Ik hoop voor je dat het niet zo is.
Het blijft natuurlijk een foto waar wij op moeten oordelen. Maar omdat Rena het ook zo ziet.
Maar nog een keer wassen kun je natuurlijk altijd proberen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:35

En je bent zeker dat het er nog niet inzat bij aankoop?

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:35

bruintje123 schreef:
Ik hoop voor je dat het niet zo is.
Het blijft natuurlijk een foto waar wij op moeten oordelen. Maar omdat Rena het ook zo ziet.
Maar nog een keer wassen kun je natuurlijk altijd proberen.

Ik zelf ook niet natuurlijk. Is wel echt mijn lievelingsdekje. Ik zal er van de week even kijken en foto,s plaatsen hoe het er nu uitziet

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:36

The_Cat schreef:
En je bent zeker dat het er nog niet inzat bij aankoop?

Ja daar ben ik vrij zeker van de eerste keer dat ik met dit dekje ging rijden was die nog helemaal nieuw

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:37

Ja maar het kan ook iets zijn dat gebeurd is tijdens productie, daarom dat ik het vraag. Decathlon is dan namelijk ook wel redelijk goed met hun terugbreng termijn indien het een productie fout zou geweest zijn. Maar als je er zeker van bent dat het er niet op zat als je het kocht sta je natuurlijk nergens

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 14:48

The_Cat schreef:
Ja maar het kan ook iets zijn dat gebeurd is tijdens productie, daarom dat ik het vraag. Decathlon is dan namelijk ook wel redelijk goed met hun terugbreng termijn indien het een productie fout zou geweest zijn. Maar als je er zeker van bent dat het er niet op zat als je het kocht sta je natuurlijk nergens

Ja tuurlijk had dat gekund, snap ook waarom je het vraagt maar dan had ik al teruggegaan met het product.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:54

Vraagje. Toen je gewassen hebt met vanish, heb je de vanish laten intrekken? Ik kwam net een foto op facebook tegen van een kennis van me, die heeft ook witte bijtvlekken. Blijkbaar kan je dat krijgen als je vanish te lang laat intrekken :/

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-17 13:41

The_Cat schreef:
Vraagje. Toen je gewassen hebt met vanish, heb je de vanish laten intrekken? Ik kwam net een foto op facebook tegen van een kennis van me, die heeft ook witte bijtvlekken. Blijkbaar kan je dat krijgen als je vanish te lang laat intrekken :/

Oh dat is niet best, krijg je die vlekken er nog uit? Heeft wel een uur geweken en ingetrokken toen ik het ging wassen

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 13:54

Blijkbaar mag je dat maar max 10 minuten doen.. Maar nee, want het heeft dus echt wss de kleur eruit gebeten