Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janine1990 schreef:In de wasmachineBeetje wasmiddel en een scheut schoonmaakazijn
![]()
Peesbeschermers kunnen in principe ook in de wasmachine, of je gooit ze in een emmer met wat soda, zijn ze ook zo weer geel. Witte beenbeschermers beter niet in de zon leggen, dan worden ze geelOok als je er te lang mest aan laat zitten
MarritRuiter schreef:Wat ik altijd doe is dat ik na het rijden alle haren en vieze troep van het sjabrakje af veeg, indien je het de volgende dag weer gaat gebruiken. Als het heel erg is zou ik het ook in de wasmachine doen met scheutje schoonmaakazijn en een beetje wasmiddelIk heb zelf ook peesbeschermers (zwarte) en die was ik dan af en toe met een beetje zeep en een spons
bruintje123 schreef:Is het wel een vieze vlek? Het lijkt er eerder op dat het uitgebeten is door chloor of zo.
Rena100 schreef:maar er zitten gele vlekken op je blauwe dekje? Heb je een foto ervan, want het lijkt alsof het een verkleuring is (bleekvlekken?). Dan krijg je dat er sowieso niet meer uit.
Biotex kan wel, maar wel die zonder bleek natuurlijk, anders verkleurt die sowieso. Groene zeep is wat dat betreft wel veiliger, of anders Vanish. En als dat niet meer helpt, dan weet ik het ook niet meer.
Edit: zie net je foto. lijkt inderdaad op bleekvlekken, die ga je er niet meer uit krijgen.
bruintje123 schreef:Maar die vlek zat er toch al voordat je met azijn en de vanish aan de slag ging?
Als het inderdaad een bleekvlek is doordat er ooit wat op is gekomen kun je gebruiken wat je wilt, maar dan is de verf echt aangetast en helpt helaas niets meer.
bruintje123 schreef:Ik hoop voor je dat het niet zo is.
Het blijft natuurlijk een foto waar wij op moeten oordelen. Maar omdat Rena het ook zo ziet.
Maar nog een keer wassen kun je natuurlijk altijd proberen.
The_Cat schreef:Ja maar het kan ook iets zijn dat gebeurd is tijdens productie, daarom dat ik het vraag. Decathlon is dan namelijk ook wel redelijk goed met hun terugbreng termijn indien het een productie fout zou geweest zijn. Maar als je er zeker van bent dat het er niet op zat als je het kocht sta je natuurlijk nergens
The_Cat schreef:Vraagje. Toen je gewassen hebt met vanish, heb je de vanish laten intrekken? Ik kwam net een foto op facebook tegen van een kennis van me, die heeft ook witte bijtvlekken. Blijkbaar kan je dat krijgen als je vanish te lang laat intrekken :/