welk Springzadel voor breed paard met hoge schoft.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danique1990

welk Springzadel voor breed paard met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-17 10:16

De titel zegt het al,
Ik ben opzoek naar een springzadel mw boom maar die geschikt is voor een hogere schoft.
Er zijn al verschillende zadelmakers langs geweest, maar tot nu toe hebben we nog niet het juiste zadel gevonden.
Ik ben dus opzoek naar een zadel met dikke kussen, en of een hoge/open kamer zodat er genoeg ruimte is voor de schoft.

Weet iemand merken, modellen die dat hebben. Alvast bedankt!
_/-\o_

Amber90

Re: welk Springzadel voor breed paard met hoge schoft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 10:45

Een Danny Kroetch zadel hebben wij een tijd gehad op een paard met ongeveer dezelfde beschrijving. Daar is echter wel een heel hoog budget voor nodig, zo'n zadel is een rib uit je lijf, rond de 4000 euro.
Hiervoor hadden wij een Kieffer Koof? Springzadel dat ook prima paste op dit paard, maar raakte op den duur te oud.

Heb je prestige al eens geprobeerd? Een kennis van mij heeft die nu aangeschaft voor een paard met hoge schoft.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:01

Kent en Masters lag bij mij goed op een soortgelijk paard. Alleen kon ik er niet op zitten door mijn lengte.

Nu een prestige Roma Jump.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 11:04

Ik heb ook een Kent and Masters op dit type paard. Ik ben zelf niet heel groot dus kan er prima op weg maar mijn instructrice van 1.80m hoef ik er niet op te zetten want voor haar zijn de zweetbladen ook te kort.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 19:30

Het is al een ouder topic, maar ik ga toch een poging wagen.
Ik heb hier hetzelfde probleem maar dan heeft mijn paard een Wide boom nodig.

Ik heb de prestige passion al geprobeerd, zou heeft ongeveer dezelfde ligging als de prestige Roma. Met een +4cm zadelblad pas ik op het zadel, maar het zadel nog steeds niet op het paard.
Was een 33 cm boom, deze was te smal. De boom met 2 cm breder maken zou volgens de zadelpasser een garantie zijn dat het ging passen.
Nu een Dirlenbach geleend van mijn zadelmaker, die past qua boom maar lijkt vanachter een beetje omhoog te komen, en alhoewel ik erin pas zit ik er alsnog niet fijn op. Helaas vertoont paard nog meer verzet en spanning onder dit zadel als met een zadel waarvan de boom te smal is. Zodra ik in verlichte zit ga galopperen krijg ik wel een beetje ontspanning en meer buiging;

De zoektocht gaat dus verder, heeft iemand nog suggesties voor dit soort paard?

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:38

Kent & Masters, maar als de ruiter lange benen heeft Fairfax. In deze zadels kunnen 7 verschillende boommaten (kopijzers) geplaatst worden, dus de juiste maat zit er voor jouw paard ook tussen. Zadels hebben een dik genoeg kussen, zodat die ver genoeg boven de hoge schoft ligt en ver genoeg van de wervelkolom af.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:54

Ik ga eens even kijken!