Zadelprobleem

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hyoshi

Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 16:37

Hallo,
Ik heb een paard met een zadelprobleem. Hij heeft een normale, maar ver doorlopende schoft en een rechte lange rug. Hij heeft een vrij smalle, maar normale, niet scherpe schoft.
Het is een paard met heel ruime bewegingen.
Ik heb er reeds met meerdere Prestige Dressuurzadel op gereden, maar geen enkel lijkt hij ontspannen mee te kunnen lopen. Nu rijd ik met een Bates Isabel,Werth, maar ik vind er niet de juiste balans op. Ik heb het gevoel naar achter te hangen. Door het gebruik van een back riser dacht ik beter te zitten, maar nu kan het paard zijn rug weer niet meer ontspannen en is hij bijna niet te rijden.
Weet iemand een zadel geschikt voor een rechte rug, lang doorlopende schoft waar je wel degelijk als een ruiter een goede, eerder voorwaarts gerichte balans op hebt! Ik wil echt geen achterover liggende houding hebben.
Graag advies.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:42

Wie heb je er al bij gehad om te passen?
Misschien een andere zadelpasser met (tweedehands) zadels laten komen?

tarek

Re: Zadelprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:03

Op mijn paard met lange doorlopende schoft paste de Albion SLK fijn. Maar je zult allerlei adviezen krijgen en degene die het echt kan bekijken is toch een goede zadelpasser :j

Hyoshi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-17 17:13

Ja, ik denk ook aan Albion. Uiteraard zal een goede zadelpasser komen. Het probleem is dat er al 2 maal een zadelpasser geweest is en ik nog steeds een probleem heb (prestige en Bates) Nu blijkt Prestige en Bates niet geschikt voor een rechte rug! Ik heb die zadels wel voor dit paard gekocht! Deze week komt er iemand met de Albion SLK en de Albion revelation. Alleen word ik wantrouwig van zadelpassers, want die verkopen graag endie zadels kosten altijd veel geld en dan maar hopen dat het probleem opgelost is. tot nu toe enkel problemen.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

HDR in de S-serie van Kent & Masters is zeker geschikt voor paarden met een hoge schoft; heeft een rechte boom en een enorm (dik) kussen om het zadel hoger boven de schoft te dragen, in combinatie met de juiste boommaat uiteraard. Fairfax zou ook kunnen passen.
Ik help jullie graag aan een passend exemplaar.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:26

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:34

Ik heb een TC erop liggen, deze kussen kunnen/zijn recht gevuld.
Ideaal voor een paard met een rechte rug.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:37

tarek schreef:
Ik weet niet wie je krijgt, maar Corrie Stoker doet ook Albion en zij is wel goed. En anders helpt dit je misschien ? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1904718
:D

Leuk artikel hoor, maar ik ben het niet eens met dat shimmen verkeerd is. Ja, zoals het er op die foto's uitziet is het niet goed. Maar ik heb nu bij meerdere zadels gezien die geshimd zijn, dat dit super gaat! Inmiddels zelf ook een zadel dat met shims is aangepast.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:44

tarek schreef:
Ik weet niet wie je krijgt, maar Corrie Stoker doet ook Albion en zij is wel goed. En anders helpt dit je misschien ? http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=117&t=1904718
:D

Apart dat zij paardenhaar een rare vulling vind.
Vroeger was dat een hele normale vulling en diverse authentieke zadels worden/zijn nog steeds gevuld met paardenhaar.
Is wel een moeilijke vulling om te gebruiken, maar zeker niet ongewoon.

tarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 12:08

Ik denk dat jullie reageren op het artikel ?
Ik heb het gepost om wat algemene handvatten te geven in de zoektocht :-)
Vond het zelf wel een aardig artikel met bruikbare tips