Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
HorseTopShop schreef:Ik heb geen idee of er nieuwe zweetbladen op gezet kunnen worden TS. Als het kan gaat het een erg duur grapje worden.
Als tip wil ik je geven het zadel toch wat beter bij te houden qua onderhoud en voorzichtig in de kast te doen. Anders heb je het met een volgend zadel zo weer.
De schade is al van langere tijd. Dit ontstaat niet ineens.
Zoek een leermaker/bewerker bij je in de buurt op. Die zal je veel info kunnen geven.
HorseTopShop schreef:Mijn excuses Dat maakt het verhaal weer anders.
Ik denk dat een nieuw/goed tweedehands zadel kopen in dit geval niet veel gaat schelen van de kosten van de reparatie. Als het al mogelijk is.
Stukken leer eroverheen is in ieder geval geen optie.
tennan schreef:Ik heb het wel eens gezien hoor, een zadel waar nieuwe zweetbladen aan gezet waren. De oude waren compleet door .
Dat was destijds een stuk minder duur dan een nieuw zadel, ik weet niet of dat nu nog zo is.
maximuss schreef:Eigenlijk hoef je zelfs geen nieuwe zweetbladen. Gewoon uit elkaar laten halen en het middenstuk (achterste stuk is overtrokken met hetzelfde stuk leer maar ziet er nog goed uit dus ik zou het daar laten lossnijden) opnieuw laten overtrekken.
hoogendroog schreef:Heb je al contact opgenomen met tuigenmaker Oonk uit Ruurlo? Hij maakt al mijn zadels, van opvullen tot stikken enz. Zeer tevreden over hem! PB maar als je zijn nummer wil.
Gebruikers op dit forum: MissJeanny, SentiBot, ViveChopin07 en 5 bezoekers