Hackamore

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nacusi

Hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-17 12:03

Hallo
ik weet hoe een hackamore werkt enzo (nog niet zelf mee gereden), maar ik vraag me nu af wanneer je nu beslist of je met een bit of hackamore gaat rijden.
Met andere woorden waarom kies je voor een hackamore en niet voor een bit en hoe weet je dan hoelang de scharen moeten zijn?
En waarom dan geen combi bit en hackemore kiezen?
kan je dan ook zomaar je paard opleren met hackemore ookal is er geen specifieke reden waarom je geen bit wil?
Alvast bedankt voor de antwoorden
Laatst bijgewerkt door Nacusi op 03-03-17 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Granoek

Re: Hackamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:04

volg!

Ik twijfel nog tussen een hackamore of een side pull om bitloos mee te gaan rijden.
Rij nu met een dubbelgebroken watertrens en paard reageert 'redelijk' op rijden met halster en teugels om te testen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:05

Hackamore is prettig als je zonder contact gaan rijden en een paard hebt waarbij je niet te veel zijwaartse sturing nodig hebt.
Voor normaal dressuur oid zou ik een sidepull of bit nemen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:09

Voor dressuur vind ik een hackamore niet geschikt..
Voor buitenrijden vond ik het ideaal.. mijn paard kon het bit vast pakken en gaan en met de hackamore deed hij dat niet.. gekruist heb ik ook geprobeerd maar dan ging hij alleen maar met zijn hoofd schudden.. en sidepull werkt opzich prima, alleen heb ik daar niets mee te zeggen als puntje bij paaltje komt..

In de bak reed ik dus gewoon met bit en buiten met hackamore.. het voordeel was daarbij ook nog dat hij dan onderweg makkelijk kon grazen

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 09:56

Ik ben overgestapt naar bitloos om een hele simpele reden; de meeste bitten zijn te dik voor mijn minishetlander