Ervaring met Ruiz diaz Jessica dressuurzadel

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marjoleinvde

Ervaring met Ruiz diaz Jessica dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-17 10:32

Hoi hoi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bruin dressuurzadel 17,5 inch met M boom.
Nu kwam er een Ruiz Diaz Jessica dressuurzadel voorbij.
Heeft iemand hier ervaring mee of dingen over gehoord ??
Ik hoor het heel graag of eventueel een ander goed bruin zadel ( met diepe zit )

Alvast bedankt ! :)

~With horses, pressure and release is the key in anything you do~

yza1987

Re: Ervaring met Ruiz diaz Jessica dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:43

Ja ik heb een Ruiz Diaz Jessica in het zwart. Ik vind het een super fijn zadel. Zit mooi diep, maar absoluut niet gedwongen, waardoor je er heel fijn in kunt zitten. Het verwisselbaar kopijzer is ook heel handig en de kwaliteit van het leer is zeer goed. Ik heb het zadel op een D-pony liggen en ligt als een huis.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:46

Hier ook een Ruiz Diaz, zwart dan wel.......niet meer in gebruik, want het is op geen een paard van mij passend te krijgen. Ben overgestapt naar een Custom Everest R.
Beetje jammer wel, want het is een prachtig zadel en nog niet veel gebruikt.

Pownie Dressuur B+5 L+8 Vaardigheid L+3

aestate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:05

Heel fijn zadel, niet een hele diepe zit of veel kniewrong, maar is heel zacht en zit comfortabel. Je zit dus absoluut niet gedwongen.
EDIT:de kwaliteit van het leer is redelijk goed, maar nou niet het beste wat ik heb gezien. Na 4,5 jaar dit zadel te hebben gehad raakten ook een paar van de stiksels los (wel makkelijk te laten repareren bij een zadelmaker).

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:49

Ik heb er 1, toevallig ook een bruine. Ik ben verliefd op het zadel. Zit heerlijk en er is qua aanpassing veel mogelijk.

Kan nu zonder pijn in mijn liezen een buitenrit maken van een paar uur(het zadel valt qua zit smal gelukkig) en ik zit er heel netjes op qua wrong.

Het leer is wat mij betreft gewoon goed(prijs/kwaliteit), het is geen prestige/passier kwaliteit maar ook zeker geen kwaliteit zoals bv JC/Rossner/Kentaur oid. Hij hangt er netjes tussenin, qua bruin blijven is het gewoon een moeilijke kleur, beschadigingen zie je sneller, watervlekken vallen sneller op, maar het zadel is in een mum van tijd wel netjes weer op te poetsen . Het is namelijk een havanna kleur en dat is veel gevoeliger dan bv choco bruin.

Toen ik het zadel net kocht, oude eigenaar heeft de beugelriemen altijd over het zweetblad gehad dus best wat beschadigingen:
Afbeelding

Na een kleine oppoets beurt zag je er niets meer van, ik heb mijn riemen tegenwoordig er dan ook onder om beschadigingen te voorkomen
Afbeelding

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:26

Ik ben ook aan het kijken naar een Ruiz Diaz Jessica zadel. Weet iemand toevallig wat het verschil is tussen de Pro en niet-pro?

Calippo <3 Wizzard†
[o]

_Lorette_

Re: Ervaring met Ruiz diaz Jessica dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 09:33

Ik vind het een erg fijn zadel, maar hij ligt hier alleen op trainingspaarden met een wat wekere rug. Meestal heb ik paarden met een strakke/rechte rug, dus hij wordt niet intensief gebruikt.

Afbeelding

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie