Nies_ schreef:Ik heb de pardoes maat cob voor mijn paarden met maat cob, maar de maat is er erg vreemd. Op de een past het voor geen meter, bij de ander gaat het wel, maar de neus is echt aan de krappe kant. Het gaat maar net.
Maar ook die is boven de 60 euro, voor de geld is er geen fatsoenlijk hoofdstel te krijgen, dan moet je echt een aanbieding of tweedehandse tegen komen.
Ik heb over de pardoes wel meer negatieve ervaringen gehoord, daarom ben ik er ook niet echt fan van, maar zoals ik al zei kan het voor haar wellicht de uitkomst bieden, al durf ik deze niet goed te kopen door de reacties die ik van meerderen heb gehoord.
Ik heb de pardoes trouwens gevonden voor €75. Zoals ik al aangeef ik de OP, ben ik best bereid om wat meer te betalen indien nodig. Het is alleen dat ik net een nieuw zadel voor haar heb gekocht en even niet heel veel te besteden heb
Granoek schreef:Geen ervaring met die hoofdstellen, maar per mi cavallo is wel echt super. Ik had de Lato side pull, echt fijn soepel en paste perfect. Weg gedaan omdat ik de rambo micklem multi kocht. Nu spijt van, ga hem waarschijnlijk terugkopen
Dankjewel voor het delen van je ervaring
Mariett schreef:De bovenste is geen sidepull, maar een soort combinatie van sidepull/kingekruist. Als je zoekt naar een sidepull zou ik die persoonlijk niet doen

Over de cuore heb ik wel eens gehoord dat hij een beetje durft te schuiven door de bevestiging aan het bakstuk (met het ringetje).
Geen persoonlijke ervaring, maar ik vind deze er erg mooi uit zien, als je zelf toch een bakstuk hebt:
http://www.artofriding.nl/nl/neusriem-b ... rmony.htmlDaar doe je het bakstuk dus in een gleufje.
Edit: ik zie nu dat je zelf al had gezien dat de bovenste geen sidepull is, had ik even verkeerd begrepen

De bovenste is idd geen sidepull, maar ik heb van anderen gehoord/gelezen dat de 2e kinriem er gewoon af te halen is en dat is ie als sidepull te gebruiken, dan zou het nog een goede optie zijn, maar ik zou hier liever nog wat persoonlijke ervaringen van anderen over willen horen
Van de Cuore ben ik ook bang dat ie geen stevige ligging zal hebben door de bevestiging met ringen. Al lijkt het me qua neusstuk wel een fijne neusriem
Dankjewel voor de link! Dit ziet er uit als een hele fijne neusriem en zou qua omvang ook moeten passen. Ik heb net even snel de neusriem van mijn vorige hoofdstel opgemeten en die is 61-71 cm (en zat altijd op het laatste gaatje), dus deze is zelfs nog een stukje kleiner, wat dus alleen maar goed uit komt. Deze komt absoluut op mijn lijstje
.