Oornetje, welke maat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Malbec

Oornetje, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 15:36

Hoi!

Vandaag voor het eerst een oornetje opgehad ivm de regen en wind maar deze was eigenlijk te groot. En dan ook echt best wel een stuk.
Is het dan verstandig om voor mijn merrie een cob te kopen? Normaal heeft ze alles full.. of is er bijvoorbeeld een merk dat gewoon kleinere oortjes heeft in een full-maat? >;)

Ben benieuwd!

annelieke92

Re: Oornetje, welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:26

Ik heb bij mijn vorige merrie ook cob maat gebruikt bij haar oornetjes. De merrie had normaal ook full en was ong 1.67.
Mijn oudje is kleiner maar heeft wel full nodig omdat ze grote flappers heeft :+

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:39

Elk paard heeft een ander 'maatje' oren. Denk dat ik Cob van hetzelfde merk dan zal proberen :j

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:52

Je kan ook vragen bij de ruitersportzaak of je het gewoon eens mag passen en als het niet past, terug binnen brengen. Mocht een Cob ook niet passen, moet je kijken naar een ander merk. Ik gebruik geen oornetjes, dus kan je helaas qua merken niet verder helpen!

KatooGJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:16

Gewoon eens een full proberen. De oren van een paarden verschillen enorm van paard tot paard en van ras tot ras dus het kan perfect zijn dat je een cob nodig hebt hoewel ze doorgaans in alles een full heeft. Als het ticketje er nog aan hangt kan je nog proberen te ruilen. De maat in cm verschilt nog wel eens per merk, een beetje gelijk er ook meerdere vormen van VZ dekjes zijn, dus het kan wel zijn dat je er nog eentje van een ander merk tegenkomt in full die past. Gewoon nog een beetje zoeken dus :)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 01:11

Thanks!
Ik heb nu een cob besteld, als ie niet past mag ik hem gewoon ruilen voor een full ☺️