Neusriem met grotere omtrek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joellaakiss

Neusriem met grotere omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 02:44

Hoi hoi,

Ik ben opzoek naar neusriemen die een bredere omtrek hebben.
Alle neusriemen (Full & Extra Full) komen op het jukbeen te liggen waardoor er wondjes ontstaan. Ik heb al meerdere keren gezocht maar tot nu nog niets gevonden.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Groetjes

dynara

Re: Neusriem met grotere omtrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 03:30

Of je frontriem is te klein, of je neusriem te hoog, of ik heb er totaal geen beeld bij hihi :=
Of bedoel je dat stuk wat over het hoofd heen gaat van de neusriem dat die te smal is?

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 04:58

Ik snap precies wat je bedoeld! Ik laat mijn neusriemen altijd door de zadelmaker wat verruimen. Vaak kunnen de bakstukken aan 2 kanten nog wel 1 a 2 cm zakken en dat is bij mij vaak net dat ene tikje!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 05:11

Volgens mij bedoeld TS, dat de ruimte tússen de riempjes te kort is.

Die riempjes waarmee je de neusriem aan je hoofdstel maakt, zitten dan te ver richting het lusje van de sperriem zegmaar. Daardoor liggen ze op het jukbeen.
Afbeelding

Denk dat de enige oplossing is om naar een zadelmaker/schoenmaker te gaan, die de stiksels losmaakt en de riempjes iets verder richting de sluiting op de kin zet.

joellaakiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 15:26

dynara schreef:
Of je frontriem is te klein, of je neusriem te hoog, of ik heb er totaal geen beeld bij hihi :=
Of bedoel je dat stuk wat over het hoofd heen gaat van de neusriem dat die te smal is?

Hoi Dynara, het klopt inderdaad dat ook het frontriem te klein is Eline (je vorig paardje)heeft gewoon een beetje een groot hoofd net zoals mijn merrie. De riempjes van de neusriem komen bij allebei op het jukbeen te liggen.

FleurSandro schreef:
Ik snap precies wat je bedoeld! Ik laat mijn neusriemen altijd door de zadelmaker wat verruimen. Vaak kunnen de bakstukken aan 2 kanten nog wel 1 a 2 cm zakken en dat is bij mij vaak net dat ene tikje!

Dankjewel voor de tip . Ik zal eens opmeten hoeveel cm ik tekort heb.

joellaakiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 23:42

Heel erg bedankt voor de tips. Ik heb beide paarden opgemeten en ik kom 3cm tekort, nou maar hopen dat de zadel of schoenmaker ze 3 cm kan verstellen.