Welk (wedstrijd) dekje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Welk (wedstrijd) dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:24

Wie heeft er tips?
Al verschillende dekjes geprobeerd maar nog niks gevonden wat echt netjes ligt.
Zadel ligt goed, zou voor het mooie iets naar achteren mogen maar daar is mevrouw het niet mee eens dus dan luisteren we maar naar haar. Onder het zadel een frontriser waardoor ik het dekje echt goed omhoog in de kamer wil hebben, maar tot nu toe komen alle dekjes dan te ver naar voren waardoor het er raar uitziet. Ook lijkt haar rug dan erg lang.

Wie heeft er tips?

Oude foto, maar voor het idee

Afbeelding

Jester_

Re: Welk (wedstrijd) dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:25

Welke heb je geprobeerd? Ik vind zelf eskadron altijd erg prettig, Lemieux liggen ook mooi :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:28

Hier een eskadron brilliant ook icm een front riser :j

Afbeelding

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:34

Ik heb zelf deze anky sinds kort. Nog maar twee keer mee gereden maar vind m zelf erg mooi en fijn :)
Afbeelding

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:42

Ik vind Kingsland dekjes ook altijd erg fijn. Degelijke kwaliteit en goed gevormd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:54

Bedankt voor de tips tot zover! Ik ga eens kijken wat ik kan vinden

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:58

Of alleen de achterste singelstoot door het lusje doen, de voorste gewoon voorlangs. Dan ligt het dekje wat verder naar achteren. Doe ik ook bij bepaalde dekjes :)

Edit, bij jouw dekje lijken die lusjes erg ver naar achter te liggen, veel verder dan bij bijvoorbeeld die Eskadron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:11

Daancha schreef:
Of alleen de achterste singelstoot door het lusje doen, de voorste gewoon voorlangs. Dan ligt het dekje wat verder naar achteren. Doe ik ook bij bepaalde dekjes :)

Edit, bij jouw dekje lijken die lusjes erg ver naar achter te liggen, veel verder dan bij bijvoorbeeld die Eskadron.

Dat ook al gedaan, scheelt wel wat maar dan pasvorm niet mooi ook.
Ook lussen boven ondertussen al eraf gehaald maar dan ligt zadel alsnog op stukje wat gestikt is en dat lijkt me ook niet fijn voor paard?

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:24

haike schreef:
Daancha schreef:

Dat ook al gedaan, scheelt wel wat maar dan pasvorm niet mooi ook.
Ook lussen boven ondertussen al eraf gehaald maar dan ligt zadel alsnog op stukje wat gestikt is en dat lijkt me ook niet fijn voor paard?

Lastig!
Weet niet hoor, of paard daar echt last van heeft van die stukjes met stiksel. Valt denk ik wel mee tenzij dat heel dik is. Denk vooral opletten dat alle lusjes zo ver mogelijk naar voren zitten als je een dekje koopt? Succes!

Nobodylikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 10:28

Ik heb Horka Voque dekjes (start niet in het wit) en die hebben ook een uiterst fijne manier van liggen! Ook eskadron is hier een succes. Pads (oa Anky) schuiven hier onder het zadel door, zadel nagekeken ligt met drukmeting helemaal correct. En Harry's horse ligt hier net als jouw dekje..

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:29

Eskadron licht hier ook fijn onder het zadel.
Succes met je zoektocht :)