Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tanjaatjuhh schreef:Lijkt denk ik wel wat op mijn merrie , daar ligt nu een thorowgood op eindelijk 1 die past
[ [url=m/dixiJY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ter vergelijking.
Ineke2 schreef:Beide verhalen van de zadelmakers vind ik vreemd. Een zadel moet gewoon passen.
Een zadel waar een paard korter van gaat lopen past niet.
Een zadel wat niet in balans ligt en dus niet aansluit past niet...
Kortom ook ik zou een andere zadelmaker nog langs laten komen.
Met een jong paard kies ik trouwens het liefst voor een zadel met verwisselbaar kopijzer zodat je het zadel smaller of wijder kunt maken als dit nodig blijkt zijn met spieropbouw of andere kleine veranderingen.
Dan zit je overigens niet aan kunststof zadels vast. Ik zelf heb goede kwaliteit leer zadel met verwisselbaar kopijzer.
Aprilynne schreef:Ineke2 schreef:Beide verhalen van de zadelmakers vind ik vreemd. Een zadel moet gewoon passen.
Een zadel waar een paard korter van gaat lopen past niet.
Een zadel wat niet in balans ligt en dus niet aansluit past niet...
Kortom ook ik zou een andere zadelmaker nog langs laten komen.
Met een jong paard kies ik trouwens het liefst voor een zadel met verwisselbaar kopijzer zodat je het zadel smaller of wijder kunt maken als dit nodig blijkt zijn met spieropbouw of andere kleine veranderingen.
Dan zit je overigens niet aan kunststof zadels vast. Ik zelf heb goede kwaliteit leer zadel met verwisselbaar kopijzer.
Dat was ook een voorkeur voor mij, wolgevuld lederen zadel met verwisselbare boom, daarom heb ik ook Kent and Masters getest.. maarja, voorlopig weet ik even niet wat te doen.
Gerritt schreef:Ik heb ook een paard met een zeer moeilijke rug.
Op aanraden van meerdere stalgenoten heb ik Amanda Olthof erbij gehaald van Zadelmakerij Hollander uit klarenbeek (apeldoorn).
Wat een heerlijk mens is dat, eentje die niet alleen maar denkt aan de peceta's (wat ik bij country mill nog wel eens het geval vind).
Ze heeft speciale meet instrumenten om de rug na te gaan en te bepalen welk type zadel het beste is.
Bij mijn paard is toen zelfs de 'oude'' hollander erbij geweest, en die gaf heel eerlijk advies. Moest ook direct met het zadel rijden waarna ze kritisch keken naar de ruiter, voor mij werd toen de zitting angepast, vervolgens kwam Amanda het zadel na 1 week keurig brengen (rekende hier geen voorrijkosten bij!!) en mocht ik het zadel kosteloos uitproberen.
Is er iets niet goed, bel je gewoon, komt ze langs. Ze is eerlijk over de aanschaf van een zadel.
Voor mij viel de keus toen voor een KN symphonie, mijn paard liep hier het beste onder. Ik heb er toen 750 euro voor betaald, ze zijn in totaal 4x geweest, controleren, vulling checken , zitting losmaken en een nieuwe singel van BR erbij. Afstand van apeldoorn - zwolle. Prima service, en toch in verhouding niet duur als je kijkt hoeveel arbeidsuren erin hebben gezeten en benzine kosten... Nu is ze vanlaatst weer voor controle geweest en heeft hier geen kosten voor in rekening gebracht.
Gerritt schreef:Wat een heerlijk mens is dat, eentje die niet alleen maar denkt aan de peceta's (wat ik bij country mill nog wel eens het geval vind).