Mijn paard laat vaak zijn tanden zien (lijkt op lachen) met het bit in, ook als de teugels losjes hangen en/of met echt minimum druk op de teugels en daar ook niet veel mee doe. Tandarts is geweest en kon niks vinden waardoor hij pijn oid zou moeten hebben, hij zei dat mijn paard een perfect gebit heeft, en dat het daar niet aan ligt... Doet ook zo zijn bit in, toont daarin helemaal geen verzet oid! Hij is verder ontzettend braaf onder het zadel, wel een sterrenkijker maar eenmaal ontspannen, helemaal niet meer. Ook is hij niet tegen mijn hand in, sturen etc doet hij allemaal braaf. Zie er verder geen problemen bij. Maar nu vroeg ik mij af, of een ander bit beter zou zijn? Rijd nu met een dubbelgebroken watertrensje, enkelgebroken heeft hij ook wel eens ingehad, maar was precies hetzelfde verhaal. Heb ook niet het idee dat hij ergens pijn heeft, maar misschien dat het bit hem niet echt lekker ligt of zo? Op momenten dat hij stil staat en er helemaal 0 druk op het bit zit, is zijn mond wel gewoon dicht... Heb dan ook totaal geen verstand van bitten dus wil niet zomaar iets aan gaan schaffen.
Alvast bedankt!