Hoi Ik heb een winteczadel en we hebben de boom verwisseld want het paste niet meer op mijn pony. Maar bij het wisselen kwamen we erachter dat het zwarte lipje/plaatje waar de boom aan vastzit geschroefd is afgebroken. Wie weet hoe dat heet en waar ik het kan krijgen? Ik heb geen idee. Je moet het na het verwisselen van de boom weer in een soort 'zakje' van het zadel doen. Ik ga er wel een zadelmaker voor zoeken, dan kan die controleren of de boom er goed in zit. En dus misschien dat plaatje verwisselen.. maar uiteraard is het handig als ik het kan bestellen. Iemand op stal zei ja doe er secondelijm aan, maar dat kan toch niet goed zijn? Hopelijk kan iemand me verder helpen. Groetjes!
De boom kan je niet verwisselen, je hebt het over een kopijzer (; Ik zou inderdaad eerst maar eens een zadelmaker opzoeken, wie weet kan hij het oplossen zonder dat je iets hoeft te bestellen?
Oei als het plastic is gebroken kan je weinig meer... dat is namelijk juist de werkelijke boom! Wat je verwisseld is het kopijzer namelijk...
Aan je verhaal te horen is dit gedeelte gebroken(meer voorkomend probleem bij Wintec)
En zoals je ziet is dit een onderdeel van de hele boom en niet te vervangen! Als de tak van de boom kapot is kan je het zadel niet meer gebruiken, de takken zorgen voor een drukverdeling naast de schoft wanneer deze gebroken zijn kan je dus zeer lelijke drukplekken krijgen en een hoop blessure ellende!
Ja dat is het. Het is aan de onderkant een stuk afgebroken, ik heb het nu weer vast gezet en vastgeschroefd en dat kapotte stukje eruit gehaald. Bij dit zadel kunnen we dat dingetje losschroeven van het zadel dus ik dacht kunnen we er niet gewoon een nieuwe in zetten haha Het zit nu wel muurvast en kan er niet uit maar toch wil ik er wat aan gedaan hebben voor ik er weer mee ga rijden. Voorlopig ga ik sowieso niet op arme pony rijden want het andere zadel wat ik van iemand mocht lenen, en die zou goed zitten volgens die gene, heeft de hele schoft vernaggeld. Er is een stuk huid weg. Zondag haalde ik na het rijden het zadel eraf en er zat een hele rode plek en er lag een stukje huid met er nog haren op op de grond. Dat vond ik zo zielig! En die gene zeggen dat het goed zat.. nou niet dus..... Maar is mijn winteczadel niet meer te redden?
Nee een wintec is total loss wanneer die lip is afgebroken.
dieseltje09
Geplaatst: 01-02-17 10:38
friesam schreef:
Nee een wintec is total loss wanneer die lip is afgebroken.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn helaas.... Als dat is afgebroken kan je met je zadel nog maar ding doen en dat is een enkeltje prullenbak (zeker aangezien het bij een wintec nooit waaard is om de boom te vervangen, kosten boom vervangen zijn minimaal 500€ namelijk)
ik heb een zadelmaker gebeld en die kan het voor me vervangen voor twee tientjes. uiteraard ga ik dat doen. Ik ga het even aan laten passen, of de boom correct is, en dan laten maken.
In de oudere wintecs zitten die nog, zijn de (flexibele) boompunten en die breken regelmatig af. Zijn inderdaad te vervangen voor nieuwe of voor leren.
Ik ben naar de ruiterzaak gegaan, die hebben zadelpasservice. Die zei dat ik dat dingetje helemaal niet hoef te vervangen omdat alles gewoon stevig vastzit en niet los kan gaan of kan schuiven. Zit nu een groene boom in het zadel en mijn tinker past het zadel nu perfect!
Ah chips.. Je zou via de zadelmaker waar je klant bent of de winkel waar je dit zadel heb gekocht contact kunnen zoeken met de fabrikant.. Misschien kunnen ze dan nog wat voor je betekenen!