Aanpassing kniewrongen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nachtlampje

Aanpassing kniewrongen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 20:01

Hallo mensen!

Ik heb misschien een topic over het hoofd gezien, maar in ieder geval niet gevonden;

Ik ben benieuwd of het mogelijk/gangbaar is om je kniewrongen aan te passen, en of daar tips voor zijn met wat ik precies nodig heb.
Ik heb sinds een halfjaar ongeveer een nieuw zadel waar mijn paard erg fijn onder loopt, maar waar ik snel in stoelzit kom te zitten.

Wanneer ik mijzelf goed positioneer, houdt ik ruimte over tussen mijn knieën en de wrong.

Afbeelding

Ik heb nog een hoop te verbeteren qua stabiliteit, en nu kom ik dus snel in stoelzit waardoor het zadel ook naar voren schuift; deze foto is van na het rijden.

Afbeelding

Ik heb zelf het idee dat dit op te lossen is met het groter/dikker maken van de wrong (en zitlessen).
Echter is de vraag dan; hoe zou ik dan de wrong moeten vergroten, aka wat vraag ik een zadelmaker?

Als iemand andere dingen ziet zijn die ook welkom!

bruintje123

Re: Aanpassing kniewrongen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:09

Het eerste wat mij opviel is dat het te ver naar voren ligt en dan ook achterover drukt. Het zadel lijkt al te lang, dus als het dan ook nog eens achterover kiept drukt het extra op het gevoelige deel in de rug.

En ik denk dat jou stoelzit en niet aansluiten van de wrongen daardoor voor een groot deel komt.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 20:59

Dat jij in stoelzit zit verkom je niet door wrongen en daar gaat je zadel al helemaal niet beter liggen.

Ik zou een kundige zadelmaker laten komen om je zadel aan te passen. Overigens vind ik het zadel ook te lang ogen. Welke inchmaat is het?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:03

Het is een 17,5 inch als ik het goed heb. Ik heb zelf echter een bilpartij die ook enige ruimte nodig heeft.
Ik zit even te kijken of ik ook een foto heb van voor het rijden ter vergelijking, dan ligt het zadel toch een stuk netter.

Edit: @Soest, ik zit ongeveer op dezelfde manier in stoelzit als jij in de 2 foto's met zij-aanzicht uit je profiel. Dan weet je misschien wat beter waar mijn probleem ligt :Y)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 21:13

Afbeelding

Hierbij een rijfoto waar je het misschien op kunt zien.
Bekijkers, wees ook een beetje lief :o ik ben geen supertalent, ontvang wel graag onderbouwde feedback.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:26

Ik denk eerder ad hand van die foto dat het zadel voor jou veel te klein is.

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:47

Ik denk 1) dat je zadel niet goed ligt op je paardje en 2) dat het zadel voor jou te klein is.
Als ik jou was zou ik een goede zadelmak langs laten komen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 21:55

Ik zou ook de wrongen niet gaan laten aanpassen maar opzoek gaan naar een ander zadel, deze lijkt jullie beide niet goed te passen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-17 22:35

Dank voor de input! Hebben jullie nog specifieke dingen waar het niet passen op gebaseerd wordt? Dan kan ik die bevindingen ook weer meenemen :)

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:08

Zadel ligt achterover, jij zit te ver achterin, zadel is te groot voor je pony.
Een goede zadelmaker kan je misschien helpen maar jouw maat en lengte zullen lastig te combineren zijn met de grootte van het dier.