Iemand?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
magda_90 schreef:Werking van dit hoofdstel: Is met kantel systeem dit is het zachte systeem voor het paard het werkt duidelijk voor het paard als u aan de teugel komt heeft op de neus en kaak druk zodat het paard weet hoe hij zijn hoofd moet bewegen het paard kan zelfs eten of kauwen tijdens het rijden er kan onder de kin elastische kin riem waar ik nu mee reed ook een vaste zetten.
Letterlijk gekopieerd.
rheeren schreef:dit is het vernieuwde hoofdstel dat zachter inwerkt als de gekruist onder de kin door
met een gekruist onder de kin door blijft de druk te lang op de kaken en rond de mond
als u de teugel los laat bij dit systeem lost het dadelijk
dit is veel paard vriendelijker het ziet er wel zeer zwaar uit van druk maar is het niet
het is geen hackemore het klemt helemaal niets dicht geeft enkel druk naar waar het paard zijn hoofd moet bewegen
dus als u aan de teugel komt geeft het druk op de neus en gaat zo door het kantel systeem onder de kaak boven maar u ziet dat niet goed omdat het paard niet geschoren is en onder haar haar zit het keel riempje zit er net boven
de neus riem boven de neus is 14 mm en is zacht is niet snijdend
daarom heb ik het geteept dat het niet snijd of zweet dat iriteerd
als het hoofdstel niet paard vriendelijk zou zijn zou ik er zeker niet mee rijden
de mensen die mij controleren weten goed dat ik niet brud of iets vast trek op zulke zaken
het hoofdstel heet bitloos hoofdstel met kantel systeem
ik hoop dat ik zo iedereen wat uitleg heb kunnen geven
groeten raf
xyzutu2 schreef:Ik vind de neusriem trouwens opvallend smal (en dus scherp): ik dacht dat de Working Equitation reglementen regels hadden voor de breedte van de neusriem bij bitloze optomingen?