Tekna zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Tekna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 12:49

Na een hoop zadel ellende dacht ik maand of 7 geleden "mijn" zadel te hebben gevonden, helaas ligt dit nog steeds niet zoals ik wil -O- en ben ik bang dat de zadelmaker er niet veel meer aan kan veranderen. Nou werd de vorige keer al aangegeven dat Tekna een optie zou zijn, gezien de ervaring van kunststof in combi met leren laarzen(ik wordt gek van dat gepiep) verder niet gekeken naar de Tekna.

Nu ben ik bang dat ik toch daar naar moet gaan kijken....(iets met kort draagvlak en helaas niet het budget voor mijn droomzadel een Strada )

Nou hoop ik dat jullie me kunnen helpen, piepte Tekna in combi met leren laarzen net zo als wintec dat doet?(daar de ervaring mee namelijk en ook de reden om toen der tijd dat zadel te verkopen :+ )

Ik kan voor leuk geld als mijn huidige zadel niet passend te maken is(daar gaat alle energie eerst naar toe aangezien het een super zadel is en ik alles wil proberen om hem te behouden) bij de zadelmaker een Tekna overnemen dus vandaar.

En hoe is het met het comfort gesteld van de Tekna? Zit het nog een beetje zacht?
Laatst bijgewerkt door dieseltje09 op 27-01-17 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Irisx

Re: Tekna zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:54

Ik heb twee IJslanders gereden die beide een Tekna zadel hadden. Ik vind het echt hele fijne zadels. Heb ook leren rijlaarzen en ik heb nooit last gehad van het piepen, en dat terwijl ik heus niet altijd een stille beenligging heb. Sterker nog, het is dat mijn zusje geen Tekna wil, maar anders dan had 'ie hier al lang al op het paard gelegen.
Wat ik ook fijn vind aan een Tekna zadel is dat het qua onderhoud vrij weinig vergt, een vochtige doek op zijn tijd is genoeg :)

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 01:09

LeTek is hetzelfde als Tekna. Enige verschil is dat deze overtrokken is met kalfsleer op de zitting en zweetbladen (onderzijde is gewoon kunststof). Ik ben nu al dik een jaar zeer tevreden met mijn LeTek!! Geen gepiep en zit lekkerder dan kunststof (vind ik). I'd iets duurder, maar vind het het zeker waard (ik geloof dat de nieuwprijs voor een LeTek op 900,- euro ligt momenteel)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:01

Ik heb een Tekna sline dressuurzadel. Heb er zelf met volle plezier bijna driekwart jaar mee gereden. Dit Tekna zadel is NIET te vergelijken met Wintec (ook gehad). Veel zachtere zitting, veel fijner materiaal. Iedereen op stal wilde mijn zadel bekijken en voelen, het ziet er behoorlijk leerachtig uit. Qua zit vond ik het ook echt een fantastisch zadel! Wrongen zijn verplaatsbaar en ik had er extra dikke wrongen op gezet. Heb naast bakwerk ook veel echt lange buitenritten gemaakt, maar altijd zonder zere billen.

Inmiddels ligt het niet meer goed op mijn paard (jong, groeiend paard. De pasvorm is niet meer ok) maar hij past op het paard van mijn vriend dus die heeft hem nu overgenomen. Zadel ziet er nog fantastisch uit, geen beschadigingen of niks. De gaan alleen de singelstoten door leren laten vervangen. Ze zijn prima maar de vinden ze niet fijn met aansingelen (lastig uitleggen) maar dat is heel makkelijk te doen.

Boom is super makkelijk te verwisselen, echt veel makkelijker dan het nieuwe Wintec systeem.

Piepen heb ik nog nooit gehad :)

Je hebt inderdaad ook nog Letek, de leren versie van de Tekna's.

Ik kan alleen de Tekna mono beugelriemen echt niet aanraden. Een haakje is er bij mij letterlijk tijdens het rijden gewoon uit gevlogen terwijl ze nog geen maand oud waren. Ik controleerde ze altijd voor het rijden. Niet de kwaliteit die ik gewend ben van Tekna!

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:41

Ik heb ook al jaren een tekna zadel. Ben er heel erg blij mee. Mijn bijrijdster rijdt er op met laarzen en dat piept niet.
Ik heb er inderdaad ook andere beugelriemen aan gedaan.