hoofdstel verzopen? :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xwildhorse

hoofdstel verzopen? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 21:46

hoiii,
ik denk dat ik mijn hoofdstel laatst iets te enthousiast heb ingevet en nu is hij al een maand heel vet, vies vet water en vaak met droge doek erover maar het blijft viesig. wat kan ik er mee doen? is er ontvettend middel of is het tijd voor een nieuwe?

marimba

Re: hoofdstel verzopen? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:02

Goed afboenen met een katoenen doek, of in kranten wikkelen, en voor de rest van het jaar alleen maar schiinmaken met zadelzeep

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:06

Ha ha doet mij denken aan mijn blunder.Ik kocht een nieuw barefoot hoofdstel en iemand ( ik denk zelfs de verkoopster) had tegen mij gezegd dat ik hem een nacht in slaolie moest leggen om het leer mooi soepel te krijgen.
Tussen mij en het hoofdstel is het nooit meer goedgekomen.Het was net of ik met een frituurbus rond reed zo stonk het.Het mooie lichtbruine leer was donkerbruin met vlekken geworden.
Ik heb het wel nooit niet meer hoeven invetten ,dat dan weer niet :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:15

beatje schreef:
Ha ha doet mij denken aan mijn blunder.Ik kocht een nieuw barefoot hoofdstel en iemand ( ik denk zelfs de verkoopster) had tegen mij gezegd dat ik hem een nacht in slaolie moest leggen om het leer mooi soepel te krijgen.
Tussen mij en het hoofdstel is het nooit meer goedgekomen.Het was net of ik met een frituurbus rond reed zo stonk het.Het mooie lichtbruine leer was donkerbruin met vlekken geworden.
Ik heb het wel nooit niet meer hoeven invetten ,dat dan weer niet :+

Zo'n grote blunder is dat niet, doe ik ook rustig met uitgedroogde (zwarte :Y) ) hoofdstellen. Hoeft niet perse slaolie te zijn. Of het goed is? vast niet, maar het werkt wel als een tierelier :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 01:23

ja goed vet blijven ze er wel van.Maar ik verkies toch de meer subtielere weg tegenwoordig :D .

Ik heb het hoofdstel trouwens tussen lagen keukenrol gelegd en zo een paar dagen laten liggen dat zoog de olie enigzins op.

pegaeenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:54

eerst schoonmaken en dan zadelzeep

xwildhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-17 14:27

hahaha jaa ik weet ook niet meer of ik het met leervet of olijf of zonnebloem olie heb ingesmeerd. maar in kranten en doeken leggen is misschien wel de oplossing.