De moedeloze zoektocht naar een zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindamusters

De moedeloze zoektocht naar een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:43

Even de situatie schetsen,
Ik rijdt het paard voor iemand, en beschouw het als mijn eigen. Nu heb ik de zadelmaker laten komen en mijn beide zadels lagen niet goed en waren ook niet meer aan te passen.. Balen maarja wat doe je eraan. Mevrouw had alleen nieuwe zadels maar daar heb ik op dit moment echt totaal niet de portemonnee voor.
Eigenaar wil best een ander zadel kopen, maar het liefst niet te duur (onder 500 euro dus). Nu gaat het om een jong paard van 4 met best wel een brede wervelkolom, ook een toch wel wat hogere schoft waardoor het vinden van een zadel tot nu toe lastig is. En dan het vervelendste, zadel gevonden lag zo mooi, maar als ik er dan op ging zitten zakte het gewoon net zo hard weer op z'n schoft.

Wat ik dus zoek is een goedkoop springzadeltje,
geschikt voor een hoge schoft,
veel ruimte tussen de kussens zodat de wervels vrij liggen
en het is ook geen klein paard dus een mw/w boom is ook wel nodig.

Wie o wie weet het perfecte zadel voor mij zodat ik op internet naar tweedehandsjes kan gaan zoeken...

Zelf zie ik het als een tijdelijke oplossing omdat ik nu zelf ga sparen voor een nieuw zadel, en tegen de tijd dat ik dat geld bij elkaar heb is mijn paard ook wel weer veel veranderd, of daar ga ik in ieder geval wel van uit.

maralyn

Re: De moedeloze zoektocht naar een zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:46

Ik zou eens kijken naar de thorowgood en kent n masters lijn.