Ik loop al enig tijd met een ideetje in mijn hoofd maar omdat ik online niet genoeg informatie vind vraag ik jullie.
Elke keer als ik een jong paard inrijd loop ik tegen het zadelprobleem aan. Ik heb om het half jaar een ander zadel nodig. Oude zadel verkoop ik meestal met veel verlies en het zadel dat ik weer koop is het net niet omdat ik door dat gewissel niet de hoofprijs wil betalen. Dat het goed ligt en zit is het belangrijkst op dat moment. De uitstraling en merk is bijzaak op dat moment voor mij.
Daarom kwam het volgende idee omhoog. Wat als er een bedrijf bestond waarbij je zadels kan huren? Je huurt een zadel (op advies) dat je vervolgens door de zadelmaker verder kan laten nakijken/passend maken.
Natuurlijk pak ik het idee op deze manier wel heel ruim op maar ik als ik dit hier ga uitbreiden krijgen we een discussie en ik wil slechts weten hoe jullie hiertegen over staan. .
Het zou heel fijn zijn de volgende vragen voor mij te beantwoorden zodat ik verder kan onderzoeken of niet

1. zou je erover nadenken om een zadel te huren als het om korte periode gaat (-1jaar)?
2. zo ja, wat zou je er dan per maand voor over hebben? Zo nee, waarom niet?
3. is voor jou het merk zadel belangrijk of staat de pasvorm en zit voorop?
4. zou je bij het huren van een zadel akkoord gaan met een beperkt keuze in zadelmakers om het zadel verder aan te passen.
5. zou je de mogelijkheid willen tot overgaan op koop als het zadel blijvend goed ligt?
5. tips en advies?
Heel erg bedankt!
Groetjes
Bianca