Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paardje1983 schreef:Zoals ik naar de onderkant van de buik kijk dan loopt het van voor naar achteren steeds smaller waardoor het zadel gaat schuiven omdat de singel steeds losser komt te zitten
maralyn schreef:Niet passende boom of kopijzer te breed.
Kort om... zadelmaker advies vragen.
No_No schreef:Als ik het paard zo bekijk lijkt het er op dat het zadel al ver naar achteren moet liggen vanwege de schouder. Ik ben dus ook wel benieuwd naar een foto waar het paard het zadel op heeft zoals je zadelt en wanneer het verschoven is.
Hoe oud is het paard?
Ik vind zijn buik behoorlijk strak gelijnd.
Babootje schreef:maralyn schreef:Niet passende boom of kopijzer te breed.
Kort om... zadelmaker advies vragen.
Te smal.
maralyn schreef:Te smal trekt vam voren omhoog en dus naar voren. Daardoor gaat hij achtrrover liggen. Te smal kan niet
maralyn schreef:Je kan daarvoor even een ijzerdraadje pakken van 40 cm. Over de schoft buigen twee vingers achter t schouder. (Wel in het midden van t draadje over de schoft buigen)
Hij moet er letterlijk over heen vallen
Dan houdt je m voor het zadel. Als jou afdruk smaller is dan t kopijzer van het zadel is je zadel te breed.
Is jouw afdruk breder is dan jouw kopijzer dan is het zadel te smal.
maralyn schreef:Je kan daarvoor even een ijzerdraadje pakken van 40 cm. Over de schoft buigen twee vingers achter t schouder. (Wel in het midden van t draadje over de schoft buigen)
Hij moet er letterlijk over heen vallen
Dan houdt je m voor het zadel. Als jou afdruk smaller is dan t kopijzer van het zadel is je zadel te breed.
Is jouw afdruk breder is dan jouw kopijzer dan is het zadel te smal.
No_No schreef:Als ik het paard zo bekijk lijkt het er op dat het zadel al ver naar achteren moet liggen vanwege de schouder. Ik ben dus ook wel benieuwd naar een foto waar het paard het zadel op heeft zoals je zadelt en wanneer het verschoven is.
hwn schreef:No_No schreef:Als ik het paard zo bekijk lijkt het er op dat het zadel al ver naar achteren moet liggen vanwege de schouder. Ik ben dus ook wel benieuwd naar een foto waar het paard het zadel op heeft zoals je zadelt en wanneer het verschoven is.
Ik stel me dezelfde vraag: schuift het zadel effectief te ver naar achter, of hoort het daar, zodat het achter de schouder komt te liggen? Ben idd ook benieuwd naar foto's met zadel voor en na.
No_No schreef:Op deze foto is slecht te zien hoe het zadel ligt.
Maar met deze foto er bij ben ik er wel meer van overtuigd dat het paard wel te mager is. Als de buik meer gevuld is (ruwvoer) zal het zadel ook minder naar achteren schuiven. Ik denk namelijk dat je dit probleem niet alleen oplost met een ander zadel.
Wil ze moeilijk aankomen?