Ervaringen met Wintec 500 cair jump?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxjetrix

Ervaringen met Wintec 500 cair jump?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-17 21:52

Hoi allemaal,

Ik zit te twijfelen om een Wintec 500 cair jump zadel aan te schaffen. Ook al ben ik normaal niet zo van de kunststof zadels lijkt dit me wel een erg fijn en goed zadel. Dat de boom en de kniewrongen aangepast kunnen worden lijkt me ideaal.

Ik vind de aanschaf van een zadel niet niks omdat het zowel voor paard als ruiter fijn en passend moet zijn dus ik hoor graag wat over jullie ervaringen met dit zadel!

Alvast bedankt :)

Anoniem

Re: Ervaringen met Wintec 500 cair jump?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:35

Ik heb een Wintec Pro Jump gehad en vond het een prima zadel. Pasvorm was goed en ik zat er zelf ook fijn op. Wel zou ik je als tip mee willen geven om soepele, zachte beugelriemen te gebruiken. Hierdoor blijven je zweetbladen ook langer mooi.

xxjetrix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 13:14

Inxs schreef:
Ik heb een Wintec Pro Jump gehad en vond het een prima zadel. Pasvorm was goed en ik zat er zelf ook fijn op. Wel zou ik je als tip mee willen geven om soepele, zachte beugelriemen te gebruiken. Hierdoor blijven je zweetbladen ook langer mooi.

Heel erg bedankt voor de tip!

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:38

Eerder gehad, en voor dat geld een verrassend fijn zadeltje. Zat en lag als een huis op ons paard.

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:10

Heb er ook een gehad, maar vond het geen fijn zadel. Persoonlijk vond ik het zadel te stug en de zitting te hard. Mijn paard groeide ook snel uit het zadel, je kunt alleen de boom aanpassen. De kniewrongen doen ook weinig voor je, want het zweetblad is net als de rest van het zadel ook van kunststof en voegt zich dus niet naar je been, wat een leren zadel uiteindelijk wel doet.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:15

Ik vind het een heerlijk zadel alleen het zweetbad is redelijk klein dat is alles

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:45

Ik heb de 2000, dus de iets luxere uitvoering met equisuede. Heb hem bijna 10 jaar en vind het een heerlijk zadel. Hij wordt nu op 2 paarden gebruikt. Kunststof vind ik ideaal qua onderhoud, of juist het ontbreken daar van.
Heb nu na 10 jaar wel een klein gaatje in het zweetblad in de bovenlaag.

Pasvorm was voor mij ideaal, zeker in combinatie met de verplaatsbare blokken.
Ik heb er al verschillende keren een andere boom in gezet ivm een dikker/dunner wordend paard en een groeiend jong paard. Tot nu toe er nog aan uit gekomen met alleen een andere boom.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 17:08

Ik heb de wintec500 cair dressuur. Super zadel, echt A merk. Maar moet natuurlijk wel passen.