Synthia zadel van Decathlon

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mister2004

Synthia zadel van Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 12:57

Ik heb even een vraagje voor jullie, ik heb een zadel gezien op de website van de Decathlon, maar er zijn veel verschillende recensies op. De ene persoon is heel tevreden over het zadel, de andere persoon zegt dat het voor rugklachten bij de paarden zorgt. ik weet nu niet of ik het wel of niet moet kopen. Alle hulp is welkom ;)
Hier de link naar het zadel: http://www.decathlon.nl/zadel-synthia-z ... 17691.html

funnypony11

Re: Synthia zadel van Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:01

Je kan hem kopen en dan laten controleren door een zadelpasser?
Ik ben bij zulke prijzen altijd een beetje sceptisch, maar je kan hem altijd laten passen en weer terug brengen als het niet goed is. Zou er in ieder geval een zadelpasser bij halen, want met zo'n zadel kan je wel veel schade aanrichten als hij niet goed ligt.
Maar wie weet past hij wel prima...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:04

Rugklachten bij het paard komen omdat mensen hem kopen en gewoon opgooien zonder een zadelpasser erbij te halen. Geen enkel zadel zou op die manier gebruikt moeten worden imo.

Een super zadel hoef je niet te verwachten voor die nieuwprijs dus je kan er van uit gaan dat hij het niet erg lang vol gaat houden denk ik.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:12

Goedkoop is duurkoop!

Vraag eens bij een zadelmaker of hij ook 2ehands zadels verkoopt, deze hoeven niet veel duurder te zijn, maar je krijgt imo vaak een beter product

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:25

Het zadel wat jij noemt zou ik hooguit gebruiken voor het beleren van een jong paard. Als in laten wennen aan iets op zijn rug. Ik zou er niet mee rijden.

Ik kan je de Countrymill ten zeerste aanraden. Ze hebben een breed aanbod aan nieuwe en tweedehands zadels voor alle disciplines!

Paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:31

Knight rider neptunes, is goedkopere versie van wintec en onze ervaring is dat die ook nog best fijn en gaan ook best lang mee, onwijs fijn dus!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:39

Ik zou met zo'n zadel niet gebruiken. Enkel misschien met beleren. Kun je nog beter een tweedehands zadel van betere kwaliteit kopen en die laten aanpassen.

Mister2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 13:51

Heel erg bedankt sowieso voor alle antwoorden! ;) Ik zal even kijken bij de voorgestelde websites! /3

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:59

Omdat je vraag gaat over een zadel verplaats ik het topic naar [HAR] Harnachement.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:00

Zadels met zo'n belachelijk lage prijs zijn vrijwel altijd vragen om ellende. Zelf om paarden te beleren zou ik dit niet gebruiken.