Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
thoranLOVE schreef:Dit is bij elk paard verschillend. Misschien een idee om een bitfitter langs te laten komen?
Joolien schreef:thoranLOVE schreef:Dit is bij elk paard verschillend. Misschien een idee om een bitfitter langs te laten komen?
Een bitfitter vind ik een beetje zoned van je geld.
Het gaat erom of het bit goed in de mond ligt, een dubbelgebroken bit ligt meestal beter dan een enkelgebroken. Kneveltrens kan helpen als je pony nog groen is.
Azmay schreef:Kneveltrens lijkt mij altijd wel een erg prettig bit maar enkel of dubbel gebroken is toch persoonlijke voorkeur voor het paard. Ongebroken of flexibel is ook nog een optie, even als myler oid.
Niet te dik is wel belangrijk, je tandarts kan je vertellen of je paard toevallig weinig ruimte in de mond heeft.
Sanneleeuwen schreef:Azmay schreef:Kneveltrens lijkt mij altijd wel een erg prettig bit maar enkel of dubbel gebroken is toch persoonlijke voorkeur voor het paard. Ongebroken of flexibel is ook nog een optie, even als myler oid.
Niet te dik is wel belangrijk, je tandarts kan je vertellen of je paard toevallig weinig ruimte in de mond heeft.
ja ik zag kneveltrens dubbelgebroken. dus jou voorkeur gaat naar die? en heb je nog tips om met zn bit in het begin mee om te gaan??
Sanneleeuwen schreef:ja ik zag kneveltrens dubbelgebroken. dus jou voorkeur gaat naar die? en heb je nog tips om met zn bit in het begin mee om te gaan??
realmagic schreef:zo ie zo is dubbelgebroken prettiger in de mond,
Daarnaast is het kiezen wat voor bit je wilt en vooral waar je paard goed op reageert.
Dat kan van alles zijn, bustrens watertrens kneveltrens, je hebt ze allemaal dubbelgebroken.
ik gebruik bij jonge dieren altijd wel bit ringen.
Sanneleeuwen schreef:azmay ik gebruik nu een dubbelgebroken. ik wil iets anders omdat we een bit te kort komen en ze is nog erg druk in omgang met rijden dus misschien zit er verschil in bit
maralyn schreef:Locked gaat over naar ongebroken.
Waarom zou dit een zachter bit zijn?