Neusband halster gaat ''recht'' staan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Neusband halster gaat ''recht'' staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 13:53

Allereerst, sorry als ie verkeerd staat

Ik vind bijvoorbeeld Eskadron halsters ontzettend mooi, maar ik heb altijd dat ze (ook wel bij andere merken maar met name Eskadron) ''recht'' gaan staan op de neus.

Ik heb alleen deze foto als voorbeeld, vreselijke foto, paard ziet er ook niet uit, maar dit bedoel ik een beetje. Meestal is het erger.

Afbeelding

Hoe los ik dat op? Want ik merk dat ik die halsters daardoor niet meer gebruik en dat vind ik best zonde. -O-

rien10

Re: Neusband halster gaat ''recht'' staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:53

Wat is je probleem. Dat je het niet mooi vind, of dat je vind dat het halster nu niet meer goed past om de paarden-neus?

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 13:55

rien10 schreef:
Wat is je probleem. Dat je het niet mooi vind, of dat je vind dat het halster nu niet meer goed past om de paarden-neus?

Dat ik het niet mooi vind :o luxe probleempje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:57

Ik denk dat het komt omdat je paard een heel smal snoetje heeft en er daardoor wat teveel ruimte over blijft.
Misschien kun je een gaatje in de neusriem erbij maken?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:58

TerraHowrse schreef:
rien10 schreef:

Dat ik het niet mooi vind :o luxe probleempje :o

Ja, gaatje bij maken idd. Anders lekker laten zitten.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 13:59

KoudbloedKim schreef:
Ik denk dat het komt omdat je paard een heel smal snoetje heeft en er daardoor wat teveel ruimte over blijft.
Misschien kun je een gaatje in de neusriem erbij maken?

Zou best kunnen inderdaad, maatje kleiner past niet om haar hoofd maar dan is het weer te breed bij de neus. Ga ik proberen, bedankt! Eigenlijk best dom dat ik daar zelf niet op kwam haha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:06

Haha, ik ken het hier wel, ook een Friesje met een vrij lang hoofd, maar wel een heel smal snoetje.
Hier past trouwens het gevlochten Viënna halster erg goed van Hypostore.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:08

Is nieuwigheid. Je kunt hem zelf ronder maken Door hem wat te 'vouwen'. Veel gebruiken helpt ook

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:08

KoudbloedKim schreef:
Haha, ik ken het hier wel, ook een Friesje met een vrij lang hoofd, maar wel een heel smal snoetje.
Hier past trouwens het gevlochten Viënna halster erg goed van Hypostore.

Ga ik naar kijken, dankjewel!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:28

Mijn eskadron halster doet het ook. Erg jammer..

Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:32

Saaams schreef:

[ [url=m/gFjH6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt omdat de neusriemen zo stug en dik zijn.
Ik denk dat dat met gebruik wel beter kan worden maar ze zijn niet echt lekker voorgevormd in ieder geval.

Zelf gebruik ik van die 5 euro halstertjes dus ik heb daar geen last van :+

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:33

Voor een kleinere maat misschien? Kun je meestal nog wel ruim verstellen naar een andere maat.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:34

Azmay schreef:
Saaams schreef:

[ [url=m/gFjH6K.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt omdat de neusriemen zo stug en dik zijn.
Ik denk dat dat met gebruik wel beter kan worden maar ze zijn niet echt lekker voorgevormd in ieder geval.

Zelf gebruik ik van die 5 euro halstertjes dus ik heb daar geen last van :+

Ja dat heb ik dus ook, met 5 euro halsters geen last van met deze wel. Zal ook wel komen door de neusband idd.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:36

Pebblea schreef:
Voor een kleinere maat misschien? Kun je meestal nog wel ruim verstellen naar een andere maat.

Ik heb van Eskadron maat full en maat cob liggen voor dit paard, ligt allebei niet helemaal lekker.
Misschien moet ik de halsters opbergen op een manier waarbij de neusband rond is? Hm

Vienna halster vond ik erg mooi trouwens, misschien die eens bestellen :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:38

TerraHowrse schreef:
Pebblea schreef:

Ik heb van Eskadron maat full en maat cob liggen voor dit paard, ligt allebei niet helemaal lekker.
Misschien moet ik de halsters opbergen op een manier waarbij de neusband rond is? Hm

Vienna halster vond ik erg mooi trouwens, misschien die eens bestellen :)

Wat ik zelf zou proberen is hem goed nat maken en dan gebogen laten drogen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:42

Maat pony eskadron gaat niet dicht. Dit is maat cob. Ik heb hem ongeveer al een maand en het veranderd niet. Wel erg jammer want ze zijn erg leuk en stevig verder.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 14:42

Nat maken is wel een goede! Straks maar eens even proberen, denk dat dat misschien nog wel wil helpen.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:53

Ik heb zelf ook dit probleem. Een vriendin van mij gebruikt dagelijks bij haar paarden de eskadron halsters en ook deze blijven na een paar jaar een vrij rechte/stijve neusband hebben, of ze nou in de regen staan of in de zon, strak of los het geeft geen verschil. Deze hebben ze dagelijks z'n 8 tot 10 uur aan. Het stijve van de neusband vind ik het enige nadeel aan eskadron. Want het zijn hele sterke en goede halsters.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-17 15:01

Jintexx schreef:
Ik heb zelf ook dit probleem. Een vriendin van mij gebruikt dagelijks bij haar paarden de eskadron halsters en ook deze blijven na een paar jaar een vrij rechte/stijve neusband hebben, of ze nou in de regen staan of in de zon, strak of los het geeft geen verschil. Deze hebben ze dagelijks z'n 8 tot 10 uur aan. Het stijve van de neusband vind ik het enige nadeel aan eskadron. Want het zijn hele sterke en goede halsters.

hm jammer, dan betwijfel ik of nat maken wel gaan helpen.. naja ik probeer het wel, werkt het niet dan komen er geen nieuwe halsters meer bij want ik gebruik ze daardoor gewoon minder :(

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:07

Heb nu dan 1 eskadron en een anky. Mijn 2,5 jarige hengst heeft zich al een paar keer flink verzet in beide halsters. Prijsverschil zit er weinig in tussen beide merken, en kwa kracht kunnen ze beide denk ik veel hebben. Ik ga als ik een nieuw sterk halster nodig heb voor een anky ipv eskadron alleen vanwege de neusband..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 15:39

Mijn ervaring is dat elk halster het doet met zo'n neusband. Zonder zitten ze wel goed bij Eclair!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 16:49

Hier een Haflinger (niet zo'n smal snuitje haha) met een Eskadron halster.. eerst was de neusriem erg 'recht' maar na een aantal weken werd dit gelukkig een stuk minder!

Ze heeft het halster in de wei op (8 à 10 uur per dag) in weer en wind!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 19:41

Ik gebruik de halsters alleen voor het poetsen e.d. heb geen halsters om in de wei, dus die techniek gaat helaas niet werken. :(

Gister meteen goed nat gemaakt en gebogen laten drogen, was nu droog maar het heeft niet gewerkt.. ga het nogmaals proberen maar dan laat ik het een paar dagen gebogen zitten, al vrees ik dat dat niet veel uit gaat maken.

Meer tips zijn dus nog welkom :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:57

Het trekt altijd scheef want links zit de gesp van het halster, dat gewicht trekt de boel scheef en dus gaat de buiging uit de neusriem.

mmvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 23:54

Zelf regelmatig buigen ? Of een keer vast maken snachts met een touwtje aan beide ringen aan de zijkant , misschien dat hij dan niet meer zo erg zo blijft staan. Ik heb er geen ervaring mee, koop altijd halsters die gelijk al soepel aanvoelen (en ja bij mij moet t ook allemaal mooi zijn).