Zadelmaker rondgeripte Andalusier

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nafstarr

Zadelmaker rondgeripte Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 12:39

Hallo Allemaal,

Ik heb advies nodig!
Nu is het zo dat mijn zadelmaker mijn kentaur midea 1 zadel een scheve heeft aangepast met een scheve boom erin.
Nu rij ik niet meer omdat het mij een slecht gevoel geeft.
De chiropraktor is er zo achter gekomen.

Ik ben nu opzoek naar een nieuw zadel (dressuur)
ik zit te denken om een zadel aan te laten meten zodat ik (ga ik van uit) meteen klaar ben en alleen nog maar onderhoud hoef te plegen. (opvullen e.d)

Ik woon in overijssel bij Zwolle.
Heeft iemand tips of advies wat ik nu het beste kan doen?
Of een 2e hands zadel aan laten passen door een zadelmaker (waar ik nu weinig vertrouwen in heb) of een nieuw zadel aan laten meten.

Tuurlijk zouden mensen zeggen een nieuw zadel maar dan moet ik nog even doorsparen :(:) en dus niet kunnen rijden.
Het gaat om een Andalusier .. rondgeript, boommaat 33-34 en een korte rug, redelijk schoft. Lastig dus!

Ik hoop dat ik hier iets verder kom.
Alvast bedankt en sorry als dit topic al bestaat! :')

A horse never runs so fast as when he has other horses to catch up and outpace

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:03

Rondgeribd :D .

koeien op de weg...

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:05

GDG schreef:

Jawel. Beide keren. :o :D

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:06

Heb de ook een andalusier ronddgeript me tboommaat 33/34 en daar ligt een euroriding titan op alleen een zadelpasser daar weet ik niet zit zelf namelijk in brabant

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:07

Heb gehoord dat Anton van Leussen uit Dalfsen goed is met zadels. Of hij tweedehandse heeft weet ik niet.

ʇɟıɹɥɔsuǝʌoqǝʇsɹǝpuo

Nafstarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 13:10

Nicky1963 schreef:
GDG schreef:

Jawel. Beide keren. :o :D

lekker belangrijk. -O-

A horse never runs so fast as when he has other horses to catch up and outpace

Elisa2

Re: Zadelmaker rondgeripte Andalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:15

Ainsley zadels hebben een goede pasvorm voor dit soort paarden, tweedehands ook goed te vinden voor een redelijke prijs.

En sowieso naar een andere zadelmaker gaan waar je wel vertrouwen in hebt.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:36

Mijn lusitano heeft dezelfde kenmerken boommaat 33/34, korte rug en hoge schoft. ik heb voor hem een Heather moffett zadel. Evt een idee om naar te kijken? evt pb voor meer info.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 23:51

Op mijn vorige bijrijdpaardje lag een zadel van Black Country. Merrie was een hele grote KWPN'er, nog vrij jong, oud bloed, barrok gebouwd.

Eigenaresse heeft zo'n beetje alles geprobeerd, WOW, kieffer, massimo, wintec, prestige, fairfax, albion en nog een aantal hebben erop gelegen (zelfs een barefoot zadel, vond zij opzich prima ik vond het vreselijk)
Enige wat paste was dan Vivary maar die had een hele lange lever tijd, kort daarna is ze aan haar rug behandeld, hebben we haar langzaamaan gerevalideerd en op de mycoplast gezet, toen paste echt niks meer mevrouw was onwijs buff geworden :+ := eigenaresse heeft uiteindelijk Black Country Saddles laten komen (Zij zit bij Almelo als het goed is) gelijk tevreden, niks aan veranderen, volgens mij is ze nog een keer geweest om het na te kijken of het nog goed lag.

Paard is erg groot, rondgeribd, brede rug, hoge schoft, nog hier en daar aan het veranderen vanwege haar leeftijd, haar singelplek ligt ook vrij ver naar voor maar haar schouders zijn schuin naar achter gebouwd, waardoor het zadel ook weer vrij ver naar achter moest om het passend te houden zonder dat het zadel over de schouders zou vallen wat haar dus weer in de beweging belemmerd.

Floris[o][o]
Shetlandpony_floris_andme @instagram
Guess, & Polly i kerstmuts you
Armani de hemel is weer een ster rijker, rust in vrede :'(

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie