De zoektocht achter een goede BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fusa

De zoektocht achter een goede BBP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 21:18

Ik ben opzoek naar een goede Barebackpad waarmee ik toch wekelijks 1x kan rijden.
Goed uitleggen kan ik het niet maar ik rij niet graag met zadel, ik merk dat als ik rij met mijn BBP ik meer voeling heb met mijn pony en we veel minder miscommuncaties hebben.
Vorig jaar toen ze op recovery stond van zware hoefbevangenheid mocht ik eerst enkel stappen dan kort draven en dat deed ik zonder zadel, en ik had precies een ander paard onder mij. (niet minder stout of dergelijk) Mijn stalgenoten zeiden hetzelfde, maar wat de meeste vooral opmerkte was dat beter en correcter reageerde op bepaalde bewegingen, en voor mij was dat puur omdat ik het allemaal veel beter voelde.
Graag zou ik dus blijven met BBP rijden, maar als we dit wekelijks of 2 wekelijks zouden doen, wil ik een echte goede BBP, niet zo een vodje van 100euro en mijn paard haar rug naar de zak helpen.
Ik had al de Filzsattel (of zoiets) gezien, van een duitse fabrikant, deze lijken me heel erg goed. Maar ik hoor graag meer ervaringen. Mijn maxprijs? Die heb ik niet, er hangt geen prijskaartje aan mijn paard haar gezondheid.

Ps: Er is niets mis met mijn zadel, deze word regelmatig gecontrolleerd en ze loopt ook best fijn daarmee, maar het is toch anders. Ik ga zeker niet stoppen met zadel te rijden, maar ik wil het ook eens anders proberen

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:27

Ik heb net een fellsattel aangeschaft en vind het super. De lengtebuiging gaat ook makkelijker. Ik vind de bijbehorende onderlegger met pads wel een beetje grof, dus heb dat zelf vervangen door een lamsvel zadelonderlegger. Zit heerlijk, voelt lekker zacht, heeft een V-singel systeem, en het is een mooi ding om mee te beginnen (ik ben starter op het gebied van BBP). Als het blijft bevallen lijkt me op termijn een echt lamsvel BBP wel beter omdat het minder snel slijt.

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:41

Ik kan je adviseren om gewoon ook wat uit te testen! Ik heb verschillende gehad, Grandeur fellssttle, christ lamsvacht zadel, dardo barebackpad, Brockamp support barbackpad maar heb ook op de bbp van harry's horse gereden en het wolle zadel van FRA de macon.
Mijn voorkeur bij mijn bewegelijke paard ligt echt bij suede pad. Ik vind de schapenvacht zadels heelnglsd en glijerig. Ik heb nu zelf de brockamp support en ben er super tevreden over en rijdt er zeker wekelijks op als het al niet meerdere keren per week is. Mijn paard heeft nooit last gehad van zijn rug.
Laatst bijgewerkt door Daphneeeej op 08-01-17 00:49, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Re: De zoektocht achter een goede BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:46

Ik heb de FRA macon gehad en vond ik echt niet leuk. Was alsof je met een stoel op een tafel ging zitten :p
Nu heb ik de Brockamp versie van de parelli pad en ben ik echt super blij mee. Vilt is een super goeie druk verdeler, maar veel hangt ook af van je eigen gewicht natuurlijk :)

Fusa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 01:11

Daphneej, waar zou ik de mogelijkheid hebben om te testen ? Ik ken namelijk geen winkels die hier goed bbps verkopen, dus dat word hoe dan ook bestellen, kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar uitlenen ?

@2a goh ik ben geen stekkedoos maar ik ben ook niet obees en val volgens bmi ook niet in de overgewicht categorie dus valt wel mee denk ik qua eigen gewicht

faytjefay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:15

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:16

Test opties is er idd bij de bovengenoemde link, of evt rondvragen bij particulieren of je keer barebackpadje mag proberen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:17

De tempur bbp van emiel voest. Die zit zalig.
Of die van soutewelle.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:18

Fusa schreef:
Daphneej, waar zou ik de mogelijkheid hebben om te testen ? Ik ken namelijk geen winkels die hier goed bbps verkopen, dus dat word hoe dan ook bestellen, kan me niet voorstellen dat ze dat zomaar uitlenen ?

@2a goh ik ben geen stekkedoos maar ik ben ook niet obees en val volgens bmi ook niet in de overgewicht categorie dus valt wel mee denk ik qua eigen gewicht

Ja dan zou ik toch kijken voor de Brockamp variant, heel aangenaam !

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:45

Ik heb een bbp van Zoutewelle gehad. Ik vond 'm echt zalig en zat er heel stevig in. Mijn stalgenootjes vonden 'm te grof dus het is maar net wat je voorkeur is :).