flexibele stijgbeugels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen99

flexibele stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 23:25

Hallo allemaal,
Ik zit er over te denken om van die flexibele stijgbeugels te kopen (met een scharnier in het midden en rubber er omheen).
Heeft iemand hier ervaring meer? en maakt het ook daadwerkelijk verschil in vergelijking met reguliere stijgbeugels?
Groetjes Marleen

Moonlight17

Re: flexibele stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:32

Ik heb de sprengers bow balance, maar ik merk het vrij snel in mijn knieën als ik met een zadel zonder die beugels rij. Maar de bow balance heeft meerdere functies dan alleen een veiligheidsbeugel.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:27

Ik heb de Sprenger 4-system en de Sprenger Bow Balance. Je merkt duidelijk verschil.
Als ik het paardje van een stalgenoot rij, deze heeft gewone beugels, voel ik dat meteen. Ben altijd blij als ik weer mijn eigen beugels heb met rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:45

Omdat ik zo veel lovende woorden over de Bow Balance hoorde wilde ik ze wel eens proberen. Na lang zoeken iemand gevonden van wie ik eventjes mocht lenen.
Mijn ervaring? Ze vielen mij echt tegen in vergelijking met mijn normale beugels. Ik vond mijn voet er niet lekker inzitten, daar komt bij dat mijn merrie ril (lees als springerig) kan reageren en ik de BB in no-time kwijt was terwijl ik dat met mijn gewone beugel nagenoeg nooit heb.
Dus nee, ik vind het de aanschaf niet waard :-)

SennaNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:14

Ik vond de bow balance ook niet prettig. Ik heb zelf al de neiging om mijn hakken te ver door te buigen en heb ook wat wiebelende onderbenen. Met deze beugels werd dat alleen maar erger

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:29

SRY schreef:
Ik heb de Sprenger 4-system en de Sprenger Bow Balance. Je merkt duidelijk verschil.
Als ik het paardje van een stalgenoot rij, deze heeft gewone beugels, voel ik dat meteen. Ben altijd blij als ik weer mijn eigen beugels heb met rijden. :)

Welke vind je fijner? Wat merk je effectief aan verschil?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 11:30

Ik vind dan de Sprengers bv niet fijn, dan knik ik heel snel te hard door mijn enkel heen wat ik met gewone beugels niet heb :)

Maar dit is echt kwestie van smaak/gevoel. Heb je niemand waar je deze kan testen?

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:17

astridastrid schreef:
SRY schreef:

De bow balance beweegt net wat meer mee dan de 4-system. Als ik nieuwe zou kopen, dan de bow balance!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 13:42

astridastrid schreef:

De bow balance beweegt net wat meer mee dan de 4-system. Als ik nieuwe zou kopen, dan de bow balance![/quote]
Thanks voor je reactie!
Ik rij dressuur en ben zelf wel bang voor wiebelbenen haha! Zeker als jij zegt dat ze meer bewegen.

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 14:47

astridastrid schreef:
astridastrid schreef:

De bow balance beweegt net wat meer mee dan de 4-system. Als ik nieuwe zou kopen, dan de bow balance!

Thanks voor je reactie!
Ik rij dressuur en ben zelf wel bang voor wiebelbenen haha! Zeker als jij zegt dat ze meer bewegen.[/quote]

Mijn benen blijven evenveel wiebelen met deze als met andere om het zo maar te noemen. :P
Maar ik rij wel met stugge stijve dressuurlaarzen, waarmee ik veel minder wiebel dan als ik mijn springlaarzen aan doe. Dan lijden mijn benen een eigen leven. 8)7

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 15:31

Ik heb ook flexibele beugels van sprenger, maar dan de simpelere versie (filis?). De voornaamste reden dat ik deze veel fijner vind dan normale stijgbeugels is dat de klap in je knieen stukken minder is. Daarnaast merk ik niet heel veel verschil.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:00

Dit zijn geen flexible, maar onder het voetbed zit een veer:
https://www.agradi.nl/harrys-horse-beug ... wassen.htm

Ik heb ze en ben er heel blij mee. Confortabeler dan normale en niet duur! Wilde ook eerst zo van die fleixble kopen, maar wegens hoge prijs en wisselende meningen toch niet gedaan.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 19:46

Ik heb jaren met de Bow Balance beugels gereden. Ideaal om knieproblemen op te lossen en te voorkomen. Ze hebben wel als als klein nadeel dat je voet eerder uit de beugel schiet bij een onverwachte beweging. Logisch natuurlijk, door de vering. Ik rij nu met Free Jumps en die blijven altijd onder mijn zool, maar mijn knietjes vinden deze ongeveerde uitvoering minder fijn.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:49

Heeft iemand ervaring met flexibele beugels met een gedraaide beugelophanging? Ik vraag me af wat ik het beste kan kopen.
Flexibele beugels sowieso, maar breed voetbed, of normale of die met de gedraaide beugelophanging..
Ik heb reuma en veel last van mijn knieeen tijdens het rijden

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:19

De sprenger bow balance heeft beide, breder voetbed en gedraaide ophanging.
Ik rij er zelf ook mee en heeft mijn knieklachten aanzienlijk verminderd.
Mijn benen liggen er juist stiller door en ben mijn beugels nooit meer kwijt.
Met gewone beugels krijg ik ook altijd hele hete voeten, dat heb ik met de bb ook niet meer.
Ze zijn niet goedkoop maar voor mij nooit meer anders :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:11

Ik heb de compositi beugels in de versie reflex dat is met een bewegend voetbed en ook is het voetbed wat breder. Ik vind ze echt heerlijk rijden, heb voorheen ook eens met de bow balance beugels gereden om te kijken of ik het het geld waard vind, maar ik vond ze helaas niet zo spetterend als sommige mensen. Een kwestie van smaak denk ik ik ben super blij met mijn reflexjes

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 17:30

FatCat schreef:

Ik heb ze en ben er heel blij mee. Confortabeler dan normale en niet duur! Wilde ook eerst zo van die fleixble kopen, maar wegens hoge prijs en wisselende meningen toch niet gedaan.

ittheclown schreef:
Ik heb de compositi beugels in de versie reflex dat is met een bewegend voetbed en ook is het voetbed wat breder. Ik vind ze echt heerlijk rijden, heb voorheen ook eens met de bow balance beugels gereden om te kijken of ik het het geld waard vind, maar ik vond ze helaas niet zo spetterend als sommige mensen. Een kwestie van smaak denk ik ik ben super blij met mijn reflexjes

Die heb ik inderdaad ook aan mijn springzadel, in het bruin! Ik vind ze ook heerlijk!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:55

Datjaa schreef:
FatCat schreef:

ittheclown schreef:

Hahaha ik heb ze ook in het bruin :P Ik had hiervoor gedraaide IJslander beugels maar vond ik op de een of andere manier niet fijn leken glad ofzo. Ik ben uit de reflexen echt nog nooit vandaan gegeleden zelfs vandaan niet toen ik bijna met paard en al de grond wel heel dichtbij zag komen .
Die heb ik inderdaad ook aan mijn springzadel, in het bruin! Ik vind ze ook heerlijk!