Ik ben opzoek naar een nieuw zadel, en had altijd een bruin met zwart zadel. Bij het nieuwe merk is dat helaas niet mogelijk, dus wordt het of bruin of zwart. Nu neig ik het meest naar bruin, maar omdat de bruin niet op voorraad is zou hij speciaal voor mij besteld moeten worden. Mijn paard is een git-zwarte fries, ook zomers blijft ze zwart.
Om zeker te zijn van mijn keuze ben ik nu opzoek naar hoe bruin er uit ziet op een zwart paard, zonder dat er dus ook zwart in het tuig zit. Heeft iemand voorbeeld-foto's van een zwart paard met (donker)bruin tuig?
faytjefay welk merk is dat met die bruine details ?
MoniekV
Geplaatst: 05-01-17 23:36
Ik heb een bruine springset voor mijn arabo-fries, ik vind het best mooi maar het moet wel donkerbruin zijn. Nu vind ik lichtbruin/cognac sowieso niet mooi
Laatst bijgewerkt door MoniekV op 05-01-17 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt
In het springen zie ik best vaak mensen met een donker/zwart paard met bruin tuig. Ik vind het wel heel mooi staan! Ene harnachement is het andere niet natuurlijk, maar het kan zeker wel.
Plonspony
Geplaatst: 05-01-17 23:45
Mijn springset (die ik ook gebruik voor buitenritten) is bruin.
Anoniem
Geplaatst: 06-01-17 11:55
Ik moetzeggen dat het ook wel per paard, en per kleur bruin verschild. Zoals wat Amable heeft lijkt me vergelijkbaar aan de kleur die ik wil, en dat staat inderdaad prachtig!
Te licht-bruin gaat denk ik ook niet mooi staan op mijn paard., maar ik ga denk ik toch de gok wagen en het zadel in het bruin bestellen!
ChuntGrander
Geplaatst: 07-01-17 19:16
Ikzelf vind zwart (wit onderlegd) mooier op een zwart paard dan bruin!
Quizomodo
Geplaatst: 14-02-17 17:05
Ik vind bruin tuig heel mooi staan op zwarte paarden, Maar! niet alle kleuren bruin staan even leuk op een zwarte. Cognac of london op zwarte paarden vind ik vaak niet zo mooi, Tobacco ook niet altijd. Maar hier een voorbeeld van mijn bruine hoofdstel op mijn paard:
Ik ga wss binnen nu en paar weken een nieuw hoofdstel kopen, waarschijnlijk de Kingsley ik twijfel alleen of ik die met creme onderlegging doe of zonder:
Maarja ik vind het contrast leuk en persoonlijk vind ik het mooier dan zwart op zwart. Zwart met wit onderlegd vind ik oke, maar bijna iedereen heeft dat dus vind het eigenlijk nietzo veel meer hebben.