Ik ga dit jaar het trekpaard van mijn opa zadelmak maken. Het is alleen lastig om een zadel te zoeken. Welke zadels hebben jullie erop liggen? Ik sta open voor zowel boomzadels als boomloos. Alvast bedankt
Ik heb een barefoot Cheyenne en ben er erg tevreden mee. De pommelmaat die ik heb is de XXL. Ik hoor van heel veel mensen dat ze de boomloze niet fijn vinden voor een trekpaard omdat een trekpaard an sich al erg breed is en een boomloos zadel versterkt dat. Ik zit echter als een huis en vind het een heerlijk zadel.
(tevens een barefoot en een boomloos westernzadel te koop )
Wij hebben een barefoot klaar liggen, maar paard is nog niet zadelmak dus daar kan ik nog niet zo veel over zeggen We konden hem toevallig goedkoop overnemen van iemand dus vandaar dat hij klaar ligt.
Wat breed zitten betreft zou ik bij boomloos echt voor ghost gaan, anders zit je denk ik heel wijd op een trekpaard. Maar het is erg persoonlijk wat je fijn vind natuurlijk.
Barefoot lag niet heel stabiel op ons trekpaard en omdat ze nogal grote gangen heeft werd ik zelf bij elke pas bijna gelanceerd. Nou ben ik ook wat klein, dat moet ik er wel bij zeggen.
Nu ligt er een fabtron westernzadel met extra brede boom op. Ligt als een huis, al kan het wel wat schuiven bij het opstijgen omdat ze rond gebouwd is. Bij het rijden ligt het mooi stabiel.
IrishDraught
Geplaatst: 03-01-17 15:53
Azmay schreef:
Wat breed zitten betreft zou ik bij boomloos echt voor ghost gaan, anders zit je denk ik heel wijd op een trekpaard. Maar het is erg persoonlijk wat je fijn vind natuurlijk.
Ik ben zelf erg smal vooral in mijn bekken maar met de continetal zadels gaat het prima.
Hier ook een barefoot, de arizona. Bij mijn belg ligt het als een huis, ik kan zelfs vanaf de grond opstappen! En meneer is 1.80 hoog, dus dat is meer ophijsen dan opstappen Breedte vind ik wel meevallen, maar ik ben dan wel al mijn brede tinker gewend. Als je een warmbloed gewend bent dan kan ik me voorstellen dat het ineens een érg groot verschil is.
AbbyBlues
Geplaatst: 03-01-17 17:44
8nnemiek schreef:
ik kan zelfs vanaf de grond opstappen! En meneer is 1.80 hoog, dus dat is meer ophijsen dan opstappen
Voor trekpaarden worden meestal boomloze zadels gebruikt hier in de buurt. De barefoot cheyenne heeft een vriendin van mij, en zij is er heel tevreden mee. Er is ook iemand die nu L start met haar kruising, zij heeft ergens een zadel op maat laten maken.. maar dat is dan wel weer te duur.
Barefoot past mijn Shire niet. XXL was veel te klein. Houd daar wel rekening mee. Ghost heeft hij nu maar die trekt erg naar achteren.. Ben niet helemaal tevreden.