Albion dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiki1990

Albion dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 13:11

Ik ben op zoek naar een nieuw dressuurzadel en overweeg de aankoop van een Albion. Hier zijn meerdere mensen in mijn omgeving tevreden over, echter hoorde ik ook negatieve opmerkingen over de 'verende boom'. Deze zou na een tijd uitzakken.

Graag had ik wat meer ervaringen van mensen die al een tijd met dit zadel rijden. Het is een grote investering en ik zou er toch graag heel wat jaren zonder zorgen mee verder kunnen.

Ik zou eventueel opteren voor een Albion slk platinum met verwisselbare boom. Zijn er mensen die al ervaring hebben met het aanpassen van de boom?

Rex_Rolfo

Re: Albion dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:28

Ik ben zelf heel tevreden met mijn Albion (SLK Europe als ik me niet vergis). Boom daarvan is niet wisselbaar, wel kan de zadelpasser die als dat nodig is ietsje breder / smaller zetten in een pers.

Kennis van ons is ook erg blij met haar Albion en zij gebruikt dat zadel behoorlijk intensief.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:58

Hier ook een Albion gebruiker. Had eerst een ander zadel waar paard uitgroeide en toen naar volle tevredenheid een Albion gekocht.
Mijn paard vertoonde bij haar vorige zadel na het rijden bultjes onder het zadel en na een aantal aanpassingen die niet hebben geholpen besloten een nieuw zadel aan te schaffen.
Nu met de Albion zijn de bultjes gelukkig verdwenen.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:36

Hier ook al een poos een fanatiek Albion gebruiker. Erg fijn zadel en eigenlijk geen problemen mee.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:37

Ik gebruik nu zo'n 3 maanden mijn albion zadel. Ik heb er geen problemen aan ondervonden en ik vind het zadel super fijn!

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:31

Ik heb mijn albion SLK nu iets langer dan een jaar. Ik ben er ontzettend blij mee. Wat een heerlijk zadel. Mijn paard loopt er ook super onder en ik zit als een huis. Dat had ik jaren daarvoor moeten weten, toen ik steeds mijn bips stuk reed op een Passier en een Kieffer. :o

De boom heb ik niet aan laten passen, verwacht ook niet dat dat nodig is aangezien mijn paard 13 jaar is. Ik heb dus ook geen Adjusta boom in het zadel, ik neem aan dat je het over die boom hebt?

SillyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:37

mijn albion is inmiddels alweer 6 jaar oud en heeft mij na jaren zadeltroubles eindelijk weer op het goede spoor gebracht. hij blijft echt super mooi en heb hem nu een keer of 2 op laten vullen en laten checken.
het is eigenlijk wel weer tijd :o