Vandaag zag ik dit springzadel bij de divoza. Ik ben op zoek naar een nieuwe en deze zat erg lekker. Ik kan er alleen bijna niks over vinden op het internet...
Hij is wel erg zacht, het zit heerlijk maar is het ook slijtagegevoelig?
Ik heb het zadel nu een half jaartje ongeveer. Zakt nog helemaal niet uit. Komt wel wat slijtage bij de beugelriemen maar niet noemenswaardig. Wat ik een nadeel vind is dat onderaan het zweetblad een stikseltje zit, voor de sier.. Maar durf wel te zeggen dat dat slijten, rafelen en lelijk wordt op den duur. Als je op de Facebook van Pumps en paarden kijkt en je scrolt een beetje naar beneden zie je hoe mijn zadel er uit ziet na een half jaar gebruik.
Ik heb een bruine gehad, hield zich qua kwaliteit prima, maar ik vond de pasvorm niet zo. Heb nu een zadel dat op alle paarden past en de Arturo met iemand geruild die geen ander passend zadel kon vinden, ik heb nu haar oude rossner amerika voor het zadelmak maken.
Oké fijn om te weten! De rossner zadels vind ik minder fijn. Alleen de duurdere modellen zitten wel oké, maar dan lijkt me de Arturo toch wel weer veel fijner.
Hij hoeft maar op 1 paard passend gemaakt te worden, dus hij hoeft niet makkelijk passend te zijn op verschillende paarden. Als hij dus passend gemaakt kan worden voor mijn paard is het al goed.