Bruin rood hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 14:19

Hey!
Heeft iemand tips om een bruin rode hoofdstel te vinden? Ik heb mijn om maat gemaakt zadel, en de kleur is bruin die in rood valt..
Zadelmaster zei dat passier heeft deze kleur, maar kan ik niet vinden. Stubben doet ook roodbruin, maar ik hou niet van hoofdstellen van stubben...
Iemand tips?
Liefs met anatomische hoofdstuk.

tennan
Berichten: 3101
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:21

Je kunt misschien leerverf kopen in de goede kleur en dan een geschikt hoofdstel een make-over geven?

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:33

Roodbruin, prestige, lemetex, Henri de rivel. Ik heb wel een verzameling hoofdstellen in die kleur.
Als je een cobmaat zoekt dan heb ik ook wat te koop.
Kn heeft ook warm bruin, maar misschien te weinig rode ondertoon.
Voorbeeld van prestige staat bij mijn advertenties.
Passier is meer donkerbruin hoor.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:37

Bridle2fit heeft een rood/bruine kleur :) Ik denk dat de foto's daarvan nog niet op de site staan, maar ik heb hem ook bij een van mijn paarden. Je mag me altijd een pb sturen :)

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:57

Ik heb een paar jaar terug een chestnut kleurig hoofdstel bij dokihorse besteld. Mooie roodbruin hoofdstel. Mooi zacht leer en voor een klein prijsje. Geen idee of ze de hoofdstellen nog hebben, het is al 3 jaar geleden dat ik hem gekocht heb.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 14:59

Kingsley heeft ook prachtige :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:06

Tja alleen stubben heeft nog de juiste kleur overal zijn ze eruit of geeft het af en is erg lelijk.

Ik heb helaas een zadel in deze geweldige kleur en wilde nog een hoofdstel erbij maar niets klopt alleen Stubben. Zijn te bestellen in de webshop van stubben in duitsland (goedkoper).

Wat is je probleem met stubben? Bedoel je zou de basis kunnen gebruiken met een andere neusriem alleen kleur blijft lastig.

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 16:57

UrbanL schreef:
Tja alleen stubben heeft nog de juiste kleur overal zijn ze eruit of geeft het af en is erg lelijk.

Ik heb helaas een zadel in deze geweldige kleur en wilde nog een hoofdstel erbij maar niets klopt alleen Stubben. Zijn te bestellen in de webshop van stubben in duitsland (goedkoper).

Wat is je probleem met stubben? Bedoel je zou de basis kunnen gebruiken met een andere neusriem alleen kleur blijft lastig.


Hmm... de hoofdstellen die ik heb gezien, lijken niet erg chic.. wel goed en sterk en langdurig..

Heb je misschien een foto?

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 17:00

swatch schreef:
Roodbruin, prestige, lemetex, Henri de rivel. Ik heb wel een verzameling hoofdstellen in die kleur.
Als je een cobmaat zoekt dan heb ik ook wat te koop.
Kn heeft ook warm bruin, maar misschien te weinig rode ondertoon.
Voorbeeld van prestige staat bij mijn advertenties.
Passier is meer donkerbruin hoor.


Bedankt voor 't advies. Ik ga daar even rondkijken. Prestige is leuk, maar beetje uit mijn budget voor dressuur hoofdstel..

Bedankt voor iedereen, kan ik dan meer neuzen op de websites. 't is wel lastig want de foto's geven niet altijd de ware kleur.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:05

Stubben heeft zeker wel chique hoofdstellen overigens ;)

Vergis je je er niet in dat bij Stubben je de keus eigenlijk altijd kan maken tussen een normale neusriem en een aansnoer? (ze laten op de site eigenlijk standaard alles zien met een normale neusriem)
Maar als je een hoofdstel neemt met fijne bakstukken en dan hun neusriem is dat zeker een chique combinatie hoor!
Bv: http://www.stuebben.com/cat/bridles-214 ... ck-130612/

Overigens heeft Döbert ook de tabac als kleur, is ook een rode kleur, en Döbert is helemaal zelf samen te stellen, dus welk kopstuk, welke gespen aan het bakstuk, welke neusriem en welke frontriem.

1 (groot) nadeel aan Döbert, het prijskaartje :+

Andere optie is een hoofdstel van Dy'on de dressage collectie is heel mooi.

Dit is het kleurtje bruin van Dy'on, let niet op het stiksel dit is er 1 uit de spring collectie van ze ;)

Afbeelding

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 18:31

Afbeelding

Ik had hetzelfde probleem Ivm mijn australian stockzadel roodbruin is. Ik heb mn hoofdstel zelf samen gesteld met losse onderdelen via agradi. Was ik goedkoper uit dan een compleet hoofdstel kopen. Ik heb alleen geen frontriem en neusriem gekozen omdat ik die niet nodig vond :o

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 21:49

xBostonx schreef:
[ [url=m/J7bAfa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had hetzelfde probleem Ivm mijn australian stockzadel roodbruin is. Ik heb mn hoofdstel zelf samen gesteld met losse onderdelen via agradi. Was ik goedkoper uit dan een compleet hoofdstel kopen. Ik heb alleen geen frontriem en neusriem gekozen omdat ik die niet nodig vond :o


Bedankt voor deze tips. Zal ik ook nadenken erover. Zeker als je kijkt dat agradi heeft wat korting op hoofdstellen op deze moment. :)

Skogan

Berichten: 787
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 21:52

dieseltje09 schreef:
Stubben heeft zeker wel chique hoofdstellen overigens ;)

Vergis je je er niet in dat bij Stubben je de keus eigenlijk altijd kan maken tussen een normale neusriem en een aansnoer? (ze laten op de site eigenlijk standaard alles zien met een normale neusriem)
Maar als je een hoofdstel neemt met fijne bakstukken en dan hun neusriem is dat zeker een chique combinatie hoor!
Bv: http://www.stuebben.com/cat/bridles-214 ... ck-130612/

Overigens heeft Döbert ook de tabac als kleur, is ook een rode kleur, en Döbert is helemaal zelf samen te stellen, dus welk kopstuk, welke gespen aan het bakstuk, welke neusriem en welke frontriem.

1 (groot) nadeel aan Döbert, het prijskaartje :+

Andere optie is een hoofdstel van Dy'on de dressage collectie is heel mooi.

Dit is het kleurtje bruin van Dy'on, let niet op het stiksel dit is er 1 uit de spring collectie van ze ;)

[ Afbeelding ]


Inderdaad, ik was gebleven op oude modellen dat ik zag op WEG 2014 in Caen, op 't stand van stubben.
Ja, ze lijken wel mooi op de foto's, maar af en toe, de prijskaartje is ook behoorlijk op de hoge kant, alleen omdat stubben heet...

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 22:22


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:23

Solica schreef:
BR heeft een heel mooi roodbruin hoofdstel.

https://www.agradi.nl/br-hoofdstel-adli ... Gwod38sKqQ


Deze is echt bruin niet roodbruin en als ze hem hebben is het echt meer rood.

Ik heb er nu 3 van stubben ben er weg van... super kwaliteit en bestel ze in duitsland en ze zijn echt al nu een paar jaar oud.

Afbeelding
Deze is dus al 3jaar oud en rij ik met wind en weer mee.... zou geen ander merk meer willen. Was toen 200,00 incl. aansnoerneusriem. Maar ja wel nu al 3 jaar oud.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:29

Afbeelding

Rossner!! Had eerst de stubben ebony. Kwam ook goed in de buurt alleen paste niet helemaal lekker. Toen de rossner gekocht ik ben er weg van

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Bruin rood hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:25

Mountian Horse(ook verkrijgbaar bij Agradi). Echt super mooi leer ook.