Bit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim66

Bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:53

Hoi ik had een vraag over het bit voor mijn paard. Ik weet zelf namelijk niet of ik een enkel of dubbel gebroken bit zou moeten kiezen van sommige mensen hoor ik dat een dubbelgebroken bit knelt of pijnlijk is op het paard zijn tong, maar van andere mensen hoor ik juist weer dat er bij een enkelgebroken bit een punt het je paard zijn gehemelte steekt. Ik heb me wel laten vertellen dat je paard van een enkelgebroken bit beter zou gaan lopen,als je rustig bent met je handen tenminste ik weet zelf echt niet was ik moet kiezen, dus kunnen jullie me misschien wat advies geven alvast bedankt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:55

Is altijd moeilijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een dubbelgebroken omdat het naar mijn idee beter vormt naar de mond dan een enkelgebroken. Maar is het geen mogelijkheid om beide bitten eens te proberen? En kijken waar je paard het beste op reageert. Ieder paard is anders en hebben ook zo hun voorkeuren. Waar rijdt je nu mee?

Kim66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 18:56

Tigra_ schreef:
Is altijd moeilijk. Mijn voorkeur gaat uit naar een dubbelgebroken omdat het naar mijn idee beter vormt naar de mond dan een enkelgebroken. Maar is het geen mogelijkheid om beide bitten eens te proberen? En kijken waar je paard het beste op reageert. Ieder paard is anders en hebben ook zo hun voorkeuren. Waar rijdt je nu mee?

Ik rijd nu met een dubbelgebroken bit.

Bananas

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:08

Je kan altijd vragen of je van iemand een enkelgebroken mag lenen om te proberen. Maar loopt hij nu goed op dit bit of wil je naar een enkele omdat hij hier niet fijn op reageert?

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:34

Bananas schreef:
Je kan altijd vragen of je van iemand een enkelgebroken mag lenen om te proberen. Maar loopt hij nu goed op dit bit of wil je naar een enkele omdat hij hier niet fijn op reageert?

In dubbelgebroken bitten heb je nog heel veel verschillende vormen en maten, mijn voorkeur gaat altijd uit naar een dubbelgebroken watertrens en voor de gevoelige paarden de KK ultra dynamic.

Het is ook een kwestie van zoeken en veel uitproberen/lenen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:58

Ik verplaats dit topic even naar HAR omdat het daar beter past en je daar waarschijnlijk meer reacties krijgt :)

scrabbel

Re: Bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 00:41

Waar ik meer nieuwsgierig naar ben is waarom deze vraag, als je geformuleerd waarom je het vraagt kun je een beter antwoord krijgen. Bijvoorbeeld mijn paard doet zijn mond altijd open met een enkel gebroken bit. Dan kan een dunner bit of een dubbel gebroken beter zijn. Mijn paard zet altijd zijn tanden in het bit en is meer bezig met het bit dan met mij. Een stang kan dan een aanrader zijn etc. Loopt je paard goed en lekker op het bit dat je nu hebt dan zal ik niks veranderen.