Zadelproblemen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poekkie

Zadelproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 16:03

Hallo allemaal,

Ik rijd nu sinds 1,5 jaar een haflinger bij, samen met een ander meisje.
Vroeger werd hij 2-3x per week gereden, maar sinds de zomer bijna dagelijks (1 rustdag per week.) Nu zijn onlangs, na een scheerbeurt, drukplekken vastgesteld op zijn rug. En vrij groot. je raadt het dus al: tijd voor een nieuw zadel!

Maar nu, het probleem: we hebben advies gevraagd aan een zadelpasser (deze heeft alleen foto's gezien) en ze vertelde dat er gewoon een grotere boom in gezet kon worden. Nu heeft hij een Wintec 500 zadel, maar met witte boom. Blijkbaar is deze al de grootste?

We hebben eens een wintec 500 wide zadel gepast met roze (of lila, twijfel...) boom en dat leek wel beter te liggen, maar 'klapt' achteraan een beetje.

Nu is mijn vraag: wat zijn de mogelijkheden? Er komt sowieso nog een zadelpasser bij, maar momenteel heb ik een beetje het gevoel dat ze ons alles kunnen laten kopen. Bestaan er toch nog grotere bomen? En wat zou de prijsklasse ongeveer zijn? Ik wil hier zeker in bijleggen, maar we willen wel een doordachte keuze maken van wat het beste is voor zowel zijn rug (nr 1!) en voor onze portemmonnee. Zijn huidig zadel ligt rond de 600 euro en is nog in prima staat. Tips?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 20:25

Laat iemand komen met 2e hands zadels? De meeste zadelmakers hebben een hart voor dieren. Die willen het beste voor paard en ruiter. Ze zitten niet te wachten op ontevreden klanten. Zij vinden het ook fijn om iemand vooruit te helpen. 2e hands is meestal bereikbaarder dan nieuw en soms kan je zelfs je oude zadel gebruiken als inruiler. Als er al een witte boom in je wintec zit, zou ik daar geen lila in stoppen. Ze hebben niet voor niets het wijde model bedacht. Als die klappert is dat zeker niet de oplossing. Is deze wintec wolgevuld of cair? Er zijn meer mogelijkheden met dit type zadel. Geef van te voren duidelijk je budget aan en laat je goed adviseren.