Gezocht combinatie van bakstukken foto's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irisje2

Gezocht combinatie van bakstukken foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 22:27

Hallo,

Omdat ik na mijn zoektocht op internet nog niet hét bakstuk tegen ben gekomen ga ik toch even een topic openen.

Ik ben opzoek naar een los bakstuk zoals foto 1, maar dan alleen met een anatomisch kopstuk zoals foto 2 of iets soortgelijks. Ook graag met de blinde sluitingen. Het is de bedoeling om deze aan mijn sidepull neusriem te bevestigen.

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2: (F.R.A. Alizée Mistral)
Afbeelding

idefix4

Re: Gezocht combinatie van bakstukken foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 13:59

Kan je ze niet bestellen bij deze bedrijven? Ik kan ze op zich wel namaken, maar dat wordt niet altijd gewaardeerd door deze bedrijven. De bakstukken zijn voor mij een makkie, net als voor elke goed opgeleide zadel- / tuigenmaker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:09

Een bakstuk zoals op foto 1 kan nooit met een anatomisch kopstuk.
Dan moet je namelijk altijd aan 2 kanten verhogen. Anders komt je kopstuk scheef te zitten ;)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 14:21

Bij Dy'on kun je een los (anatomisch) kopstuk kopen en losse bakstukriempjes. Zal alleen wel aan de prijs zijn. :j

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 15:17

idefix4 schreef:
Kan je ze niet bestellen bij deze bedrijven? Ik kan ze op zich wel namaken, maar dat wordt niet altijd gewaardeerd door deze bedrijven. De bakstukken zijn voor mij een makkie, net als voor elke goed opgeleide zadel- / tuigenmaker.

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Ik zit me al te bedenken aan wat voor prijs ik ongeveer kan denken.

Anoniem schreef:
Een bakstuk zoals op foto 1 kan nooit met een anatomisch kopstuk.
Dan moet je namelijk altijd aan 2 kanten
verhogen. Anders komt je kopstuk scheef te zitten ;)

Ben ik helemaal met je eens!

Bunn schreef:
Bij Dy'on kun je een los (anatomisch) kopstuk kopen en losse bakstukriempjes. Zal alleen wel aan de prijs zijn. :j

Daar heb ik ook nagekeken. Alleen hou je dan een riempje over. Dan zou ik liever iets op verzoek laten maken, dan iets aanpassen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:24

Westeind ruitersport verkoopt van hun eigen merk anatomische hoofdstellen, dus die kunnen zoiets vast voor je maken.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:31

Om wat voor maat gaat het? Als het gaat om een cob maat zou ik zoeken naar IJslander hoofdstellen. Deze bestaan vaak nog uit twee onderdelen en wellicht is er een anatomisch gevormd kopstuk te koop :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:40

Wat is het probleem om aan kopstuk 2, twee losse bakstukken zonder neusriem te doen? Dus de neusriem van het kopstuk halen en er twee bakstukken met blinde sluiting aan te doen?

Iets anders denk ik dat je niet gaat vinden, het eerste bakstuk is voor stang en trens hoofdstel. Aan dat hoofdstel zit al een kopstuk waar dit over heen gaat, indien het een anatomische kopstuk betreft zit dat dus aan de rest van het hoofdstel vast. Je gaat geen anatomisch bakstuk over een anatomisch kopstuk trekken lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:46

Heb je hier iets aan?
Afbeelding

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:32

Ik lees mee, ik zoek ook zoiets. Ik wil wel ook kaakriem zoals bij deze:
Afbeelding
(Alleen dus anatomisch gevormd en zonder zo'n uitgesproken frontriem)

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:00

Dan zoek je dus gewoon een anatomisch hackamore hoofstel, toch Biscuitje? Die maakt Dy'on dus ook. In principe zoekt TS dus eigenlijk zo'n zelfde hoofdstel, maar dan zonder keelriem. Toch? :j

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 21:09

Bunn schreef:
Dat is dan dus gewoon een anatomisch hackamore hoofstel, toch Biscuitje? Die maakt Dy'on dus ook. In principe zoekt TS dus eigenlijk zo'n zelfde hoofdstel, maar dan zonder keelriem. Toch? :j

Klopt, hoe minder hoe beter. Ik denk dat ik even langs een zadelmakerij ga en kijken of zij mij verder kunnen helpen.

@Lalidan

Ik zoek echt iets specifieks. Heb nu het stang en trens bakstuk van mijn openingsbericht, maar wil daarmee graag ook overstappen op een anatomisch kopstuk en dan zonder keelriem of dat ik het kopstuk moet laten aanpassen.

@Phen

Bedankt voor je bericht, dat is al een stukje in de richting. Maar ga toch nog verder met mijn zoektocht.

@Allegra

Bedankt voor de tip! Helaas zitten ze erg ver weg voor mij, dus ik ga zeker even hier in de buurt navragen om iets naar wens te maken.

@koudbloedkim

Ik ben toch benieuwd waar je deze gevonden hebt, hoor het graag!