Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight
jeanet1977 schreef:Een ouderwets zadelvormig sjabrak al geprobeerd ?
wilma84 schreef:Geen idee of het wat voor jullie specifieke probleem doet, maar Mattes levert strips waarmee je het dekje optrekt en vastzet in de kamer, van voor tot achter. Daardoor blijft het dekje tijdens het rijden stiller liggen. Ik kan me voorstellen dat de achterkant van het dekje dan minder de kans krijgt om te 'kwispelen'. Maar verder geen ervaring mee hoor!
Tessebes schreef:Misschien loopt je paard onvoldoende over de rug in stap, zodat de rug daalt en er meer wrijving komt richting de lendenen?
MarChak schreef:Van dekjes met een 'wafeltjes' onderkant, bedoelt als goed vochtopnemend stofje, beschadigen bij mijn paard de haren ook.
Ik gebruik nu alleen nog dekjes met een gewone gladde stof aan de rugkant, van met name BR, en dan nergens last van.
mimp3 schreef:Ik denk dat lijnzaadolie een oplossing kan zijn. Door de dekens en de kou droogt de vacht wat uit waardoor de vacht minder elastisch word en daardoor sneller afbreekt. Ook zou ik toch met een lamsvacht dekje of iets gaan rijden, deze neemt de beweging van de vacht over en daardoor breekt het minder snel af en dus ook geen schuurplekken.
welmoedz schreef:misschien een calrei shabrak?
Liselot schreef:Hkm gently was bij mij de oplossing voor dit probleem
No_No schreef:Ik begrijp uit je verhaal dat je met "bak werk" geen schuurplekken hebt?
Ik vermoed dat het dan aan de manier van bewegen ligt. Lopen met een holle rug (en misschien een stuwende stap?)
Wat gebeurt er al je met buitenrijden je paard rond rijdt ?
Tessebes schreef:Wat je ook nog zou kunnen proberen is om het deel waar het schuurt wat in te sprayen met manenspray. Niet overdreven, anders glijdt je zadel weg ☺
Gebruikers op dit forum: Google Ads, SentiBot en 5 bezoekers