Hoi, Ik ben mijn kinderen lekker vrij aan het maken te paard. Ze zijn nog erg jong (2 en bijna 5) maar vinden het prachtig. Alles gaat goed en vooral spelenderwijs maar echt lekker zitten ze niet in het grote dressuurzadel. Daarom denk ik aan een soort zadelpad. Maar wel een met goede handvaten of handvat en beugels. Die beugels moeten heel kort kunnen. Nu heb ik hier geen verstand van, en Google breng me niet wat ik zoek.
Iemand van hier een idee?
Storm
Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-16 05:03
Eigenlijk zoiets als onderstaand maar dan nog met stijgbeugels. Ik weet dat dit een losse voltigeersingel is, maar ik zoek dat dus in één.
Ja hè.. ze hebben hem ook voor volwassenen Maar voor mij ook te duur hoor, zeker een kinderzadel.. Die bovenste hebben ze ook met blauw of roze.. heb je wel gelijk een zadeltje met iets meer steun. Heel af en toe zie ik ze ook wel eens op marktplaats staan.
Misschien is dit dan wat? Dan hebben de kinders net iets meer grip.. http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Grond ... ingel.html het moge duidelijk zijn dat ik een Barefoot fan ben, vind het erg fijne producten. Ik ken alleen rijsingels met beugels, maar voltige singel zou wel meer houvast geven aan ze, door dat het zo'n handvat heeft.
Marije_jiplover
Geplaatst: 20-12-16 05:53
Ik had een pinokkio zadeltje op mijn haflinger voor mijn toen 3 en 5 jarige verzorgmeisjes. Kostte nieuw rond de 100,- geloof ik en werkte goed.
Ik heb voor mijn nichtje een bareback pad maat shetland gekocht dat op mijn haflinger van 157 past met een iets langere singel er aan. Dat ding heeft iets van €70 gekost werkt prima voor de kindjes en er zitten ook beugels aan en een handvat.
Helene, dat is een fijne pad! Zeker een optie in combinatie met een voltigesingel.
Marije, dat hebben we al een geprobeerd maar dat zadel was erg glad en plat en ze zaten beide zelfs nog lekkerder op het normale dressuurzadel met diepe zit.
Lolotjeh, zoiets zoek ik ook denk ik. Met handvat en beugels. Welk merk heb jij?