Springzadel voor rond paard met schoft en iets verzonken rug

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Springzadel voor rond paard met schoft en iets verzonken rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:35

Natuurlijk er komt een zadelpasser maar ik wil me graag wat oriënteren op merken en types.

Huidige situatie:
Prestige Syndey 17 inch medium boom die iets achterover ligt dus opzoek naar ander zadel (Prestige sydney kan niet voldoende gevuld worden)

Paard: Ierse Hunter met iets schoft flink rond geribt en iets verzonken rug (niet extreem) Gaat als het goed is nog groeien in bespiering dus nog veranderen wel 8 jaar maar weinig gedaan laatste 3 jaar. Niet erg lang in de rug (prestige kan qua lengte net)

Ruiter: 1.80 en lange (boven) benen en wel broekmaat 36/38 dus zitvlak lengte 17 inch maar benen moeten ook in het zadel passen. Zadel moet echt een zachte zit hebben, ik rij me erg snel door op zitbeenknobbels (ook bij de prestige)

Paard gaat dus nog veranderen in bespiering dus of aanpasbaar zadel of 2e hands.

oh ja liefst bruin maar geen eis

hoogendroog

Re: Springzadel voor rond paard met schoft en iets verzonken rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:40

Als het paard een (iets) verzonken rug heeft moet je altijd op kijken naar een diep of een medium diep springzadel. Een vlak springzadel zal dan nooit passen omdat deze de vorm van de rug niet kan volgen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:42

Afbeelding
Afbeelding

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 12:43

hoogendroog schreef:
Als het paard een (iets) verzonken rug heeft moet je altijd op kijken naar een diep of een medium diep springzadel. Een vlak springzadel zal dan nooit passen omdat deze de vorm van de rug niet kan volgen.

Dat is nu ook het probleem dus zadel komt er niet meer op (nu ligt er een Anky dressuurzadel op wijde boom en kan daar goed mee rijden)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 11:59

Flexible bascule evt een idee? Ik heb de 'dresuur' variant bij mijn paard met schoft en hollere rug. hij is nog flink bijgekomen/gegroeid in de tussentijd en dit zadel blijft goed liggen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 12:01

Daphneeeej schreef:
Flexible bascule evt een idee? Ik heb de 'dresuur' variant bij mijn paard met schoft en hollere rug. hij is nog flink bijgekomen/gegroeid in de tussentijd en dit zadel blijft goed liggen.

Die ga ik googelen, ken het niet.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 11:09

De zadelpasser komt net na kerst.
Die denkt aan een Kent & Masters, hopen dat ik er lekker in zit.