Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Indestal schreef:Ik heb een boomloos zadel gehad, een absolute ramp. Ik heb nu een seabis, ook kort zadel, een heerlijkheid, zit heerlijk, past perfect en paard loopt er fijn onder.
Met boomloos een scala aan ellende.
Probeer eens een paar boomloze zadels uit...met een korte rug is het belangrijk dat je in het middelpunt van het paard kan zitten, met een boomloos ga je snel net op een stuk rug zitten wat verkeerd belast en er geen volledige steun is, dus piekbelasting...
Mensen pakken snel boomloos met korte ruggen omdat ze denken dat er geen andere oplossing is.
Liselot schreef:Wat is het budget? De betere maatzadels kunnen 17" op 16" kussens bouwen, denk aan arno brandt en custom.
En in welke regio zit je? Misschien kunnen we dan goede passers aanraden
Indestal schreef:Ik heb een boomloos zadel gehad, een absolute ramp. Ik heb nu een seabis, ook kort zadel, een heerlijkheid, zit heerlijk, past perfect en paard loopt er fijn onder.
Met boomloos een scala aan ellende.
Probeer eens een paar boomloze zadels uit...met een korte rug is het belangrijk dat je in het middelpunt van het paard kan zitten, met een boomloos ga je snel net op een stuk rug zitten wat verkeerd belast en er geen volledige steun is, dus piekbelasting...
Mensen pakken snel boomloos met korte ruggen omdat ze denken dat er geen andere oplossing is.
Daphneeeej schreef:Ik ben een groot fan van flexibele zadels! Ik heb een kort paard met hele moeilijke rug. Ik ben een super tevreden gebruiker van mijn Dressuur Flexible inspiration en mijn vs/spring Heather moffet flexee. Het draag oppervlak van deze zadels is kort en door de flexibele kern blijft het zadel de rug sltijd goed volgen maar met voldoendr verdeling van gewicht. Vind het een aanrader voor mensen die net niet uitnkomen met hun boomzadels maar ook niet echt boomloos willen.
wilma84 schreef:Bij jullie in de buurt zit Böske Kubovics van http://www.sommerzadels.nl
Een degelijk Duits merk dat zadels met extra korte bomen en kussens kan leveren.
splashie schreef:ls de boommaat van het zadel wel geschikt? Thorowgood zadels zijn nl. prima aanpasbaar. Misschien is het een kwestie van een andere maat kopijzer.