Ik twijfel er dus over om de sperriemen van mijn hoofdstellen af te halen.. Maar voordat ik dat doe zou ik graag wat informatie/ervaringen willen weten
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. De ander was altijd zonder gereden, maar ging beter in de aanleuning met sperriem. De derde altijd met en de vierde rijdt nu zonder sperriem buiten, maar met sperriem tijdens les (iets met bit stiller liggen inderdaad).
Vooral als je hem op de juiste manier hebt en er dus 2 vingers tussen kan hebben, dan kan dat toch nooit inwerken op een stiller bit in de mond?
Want wat je niet ziet, is er niet. Eileen_ schreef:Kunnen de mensen die zeggen dat het bit stiller zou moeten liggen met een sperriem mij uitleggen hoe dan? Ik zie dit zo vaak voorbij komen, maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit zou moeten zien werken?Vooral als je hem op de juiste manier hebt en er dus 2 vingers tussen kan hebben, dan kan dat toch nooit inwerken op een stiller bit in de mond?
Als je paard zijn bit niet rustig in de mond heeft, en je hebt er een sperriem voor nodig.. Dan is er iets mis in of het rijden of medisch in de mond. Je paard hoort het bit te accepteren en dus stil in de mond te hebben zonder riempjes.
Vaak wordt het, helaas, gebruikt om de mond dicht te snoeren. Soms zelfs zonder het door te hebbenWant wat je niet ziet, is er niet.
Opzich zijn de neusriemen niet nodig. Je kan hem er dus gerust vanaf halen.
Apple schreef:Even kijken hoe je paard er op reageert.
Heb je de sperriem losjes of heel vast?
Bij mijn ene paard vond ik het blijkbaar spannender om de sperriem er vanaf te halen dan dat hij het vond. De ander was altijd zonder gereden, maar ging beter in de aanleuning met sperriem. De derde altijd met en de vierde rijdt nu zonder sperriem buiten, maar met sperriem tijdens les (iets met bit stiller liggen inderdaad).
Beetje uitproberen dus.